voxanforum
Sleutelen aan je VOX => Inlaat / Uitlaat / Injectie => Topic gestart door: Voxan2004 op 22 maart 2010, 14:02:50
-
Hallo,
Mijn beide benzineleidingen zijn over de volledige lengte gebarsten. Ik heb geen lek maar hoe lang gaat dit nog uithouden? ???
Raar! Het zal wss aan de chinese kwaliteit liggen.
Heeft er iemand dat ook en wat heb je er aan gedaan?
Voxan2004
-
Hallo Voxan 2004,
Ik had hetzelfde. Toch maar (vorige week) beide leidingen vervangen. Zag bij de aankoop al in 2006 dat de leidingen over de volle lengte waren ingescheurd.
HMI heeft ze volgens mij niet meer liggen, maar deze zijn ook vrij in de handel verkrijgbaar. ca. 13 euro per stuk.
-
ja hoor dat klopt. zie er niet zo best uit . die van mij zaten 6 jaar geleden al van die haar scheurtjes op.
heeelemaal niks aan gedaan . en nu naar 88000 km lekt de lijding nog steets niet.
ik denk dus dat de lijding aan de binenkant van een betere kwalieteit is dan de buitenkant.
zal wel niet zo goed over de warmte kunnen [ die buitenkant ]
maar als je het spul weer eens los hebt dan zal ik ze toch maar vevangen.
tjeerd
-
Ook bij mij het geval. Overweeg ze te vervangen, gezien ik de VOX nu toch nog uit elkaar heb.
Wickie, waar heb jij die benzineleiding gekocht?
-
Hoi Hooiberg,
Degene die mijn Voxan heeft gefixt is Motorcare te Gemert. Volgens mij haalt hij ze gewoon bij een materialenzaak op, ik zal hem eens vragen.
Groeten Gerko
-
Gewoon ordinaire gates slangen gebruiken, te verkrijgen bij de betere automatrialen zaak...
-
Is het ook nodig/mogelijk om het brandstoffilter te reinigen/vervangen en zo ja, is dat een universeel filter?
Gr.
Peter
-
Ik weet het niet, maar had je vraag al gelezen paar dagen terug. Je krijgt weer verassend veel feedback ;D
-
Is het ook nodig/mogelijk om het brandstoffilter te reinigen/vervangen en zo ja, is dat een universeel filter?
Gr.
Peter
Bedoel jij trouwens het filter wat bij de pomp in de tank zit?
-
Zijn er dan meerdere filters? Overigens is mijn vraag niet meer aan de orde, want mijn CR is inmiddels na het kleppen stellen c.a. al weer opgebouwd, dus e.e.a. wordt pas bij een volgende grote beurt weer actueel. Desondanks bedankt voor het lezen/reageren.
Gr.
Peter
-
ik dacht afgelopen zaterdag . ik laat even de solo vox uit.en ja hoor toen ik hem op contakt zette spoot er een straal benzine uit de slang dus gauw maar weer uit gezet.[ die slang zat er dus ook al 10 jaar op met heel veel schuren in de buitenslang. ]
-
dus vandaag maar even begonen de plastic zooi en het achterframe te verwijderen.
-
en zoals mark hierboven al schreef een slang van gates bij de automatriaalzaak gehaald.
die orgienele franse slang was 8x13MM de gates slang is 8x15MM
-
Dat gedoe heb ik gelukkig niet meer om de tank er af te krijgen. Hoop gedoe altijd. Maar zo vaak hoeft dat ook niet ;)
Zadeltje al gezien zonder kappie in mijn topic? Kappie komt te vervallen. Is enigzins aangetast natuurlijk, maar wel goed verder. Misschien kan ie weer richting jou? Zadel moet nog terug om die tapgaten er uit te laten halen en nog paar kleine aanpassingen, dus gaat het kapje nog wel even mee om de vorm van de kont precies na te bootsen. Die tapgat bouten heb ik dan ook over natuurlijk.
-
alles is welkom JFJ dat weet je ;D ja ik denk ook dat jou huidige zadel zonder kapje mooier is. past beter in het tijdbeeld van de BM. gelukig waren bij het span aanbouw daar de benzine slangen al vervangen. nu de slangen vast gezet met deze 2-oor slangklemmen 13-15
-
Daar heb je dan ook de juiste tang voor neem ik aan ;)
Ik heb de vox nu op een brug staan, en wil het blok gaan ondersteunen om de voorkant er af te halen.
Balhoofd gietstuk en framebuizen er af om te poedercoaten. In tussentijd kan ik dan op plekken schoonmaken waar ik normaal niet bij kan komen.
Hoe kan ik het blok het beste ondersteunen? Hoe doe jij dat normaal gesproken als de voorvork er uit moet?
-
alles is welkom JFJ dat weet je ;D ja ik denk ook dat jou huidige zadel zonder kapje mooier is. past beter in het tijdbeeld van de BM.
Ik neem het zadel van Mille ook nog over, dus kan ik die gebruiken mocht ik ook in de toekomst mijn dochter achterop kunnen hebben. Al is het alleen maar omdat het dan kan. Wel iets inkorten dan en een simpel stukkie skai er op en gaan met the banana. O nee, het banane tijdperk heeft mijn Vox gehad :D
-
deze tang bedoel je toch ?
-
Ja die ;)
Maar over dat op bokken. Hoe doe jij dat?
-
dit bokje heb ik ooit in een ver verleden eens gemaakt toen ik de eerste keer het spul stevig moets ondersteunen. klik
-
hmmm...k,zal de mijne ook ffe nakijken of zullen we die slangetjes gelijk vervangen bij jouw jfj samen met het stuur ?
Of bij jouw Tjeert maak ik er een dagje / avondje uit van oid.
Eerst naar jfj en dan door naar jouw .
gr driver
-
dit bokje heb ik ooit in een ver verleden eens gemaakt toen ik de eerste keer het spul stevig moets ondersteunen. klik
Maar dan hangt het volle gewicht aan die cilinderkop. Is dat niet nadelig?
-
Nou die van mij heeft het ook begeven :( Ook al heel lang van die haarscheurtjes, maar daar bleef het bij. Tot vorige week. Onderweg (5 km van huis) een natte laars en benzinegeur... Het spoot eruit. Dat werd lopen en halverwege door de buurman opgehaald (noaberschap heet dat hier).
Net nieuwe slangen besteld met klemmen. Ik heb gekozen voor RVS schroefklemmen.
Je kunt er trouwens heerlijk bij (maar niet heus). Wat een gepriegel om ze eraf te krijgen. Hopelijk deze week nieuwe erop. Want het VOX-treffen komt dichterbij en dan moet ie het wel doen.
-
toch mooi dat hij nu naar de kloo!@#$%^& is gegaan . das beter dan tijdens de voxtoer ;D
-
Ja, maar dan hadden jullie me mooi kunnen duwen ;D
Eergisteren gemonteerd. Wat een geklooi is dat, je kunt er slecht bij (als je niet de halve VOX sloopt natuurlijk). Maar alles zit op z'n plek en VOX loopt weer. Zondag de proefrit ;)
-
Halle allemaal,
Ik ben ook de pineut, maar het had erger gekund. Ik liet zittend op de Voxan het blok warm draaien, toen ik ineens benzine rook en een sissend geluid hoorde. Aan de linkerkant spoot de benzine er uit (goede brandstofpomp dus), op de hete uitlaat en mijn broek. De boel (motor en ik) hadden zomaar in de fik kunnen vliegen. Gelijk het contact afgezet, afgestapt en het blok met water besprenkeld.
Ik las iets over nieuwe leidingen (Gates 8 x 15 / bestaat er geen 8 x 13, de originele maat?) die ik dus maar ga bestellen. Kan demontage/montage zonder kuipdelen te verwijderen of wordt het dan echt een lastige klus? Ik heb een heftafel, dus dat scheelt wel. Ik hoor het graag van de ervaringsdeskundigen.
Gr.
Peter
-
nieuw brandstofleiding na 18 jaar mag het ook wel natuurlijk . maar goed geluk heb je wel gehad. kuipdelen los. achter frame los. dan de tankt los . dan pas kan je er goed bij .
-
Hoi,
Dat klinkt niet uitnodigend, voor een niet sleutelaar, maar het is niet anders. Kom ik bij de vervanging nog andere dingen tegen die aandacht vragen, d.w.z. die ik beter gelijk ook kan vervangen? Ik heb overigens vandaag wel al de nieuwe leidingen gescoord bij de lokale motorzaak ( 8 x 13,5 mm). Nu nog even moed verzamelen.
Gr.
Peter
-
hangt er van af . bougie's en kleppen stelen als dat al zou moeten ? [ ik ken de onderhoud historie niet ]. maar zou dat bijna moeten dan kun je dat nu mooi doen . nu is er al ruimte .
-
Toen in de mijne kocht was de Vox 9 jaar oud, en de leidingen waren helemaal barsterig. De nieuwe zijn nu ook 9 jaar oud en nog in nieuwstaat.
Bij andere motoren heb ik nooit zulke slechte leidingen gezien. Daarom bestaat een topic als deze ook, dan kan je daar eerder op inspelen dan dat je je leven op het spel zet ;D
Succes, en gewoon qua volgorde met sleutelen je gezonde verstand volgen. Wel lastig dat bij een CR het hele subframe los moet om de tank er af te krijgen. Bij mijn BM tank is dat niet meer nodig.
Staat ook wel in dit topic beschreven: http://www.voxanforum.com/forum/index.php?topic=107.msg4754#msg4754
-
Hallo,
Eindelijk tijd gehad om de lekkende benzineleidingen te vervangen. Ik heb daarvoor het zadel, het binnen spatbord en de accu verwijderd. De slangen bleken keihard te zijn, je kon ze gewoon breken. Niet verwonderlijk na 18 jaar. Gelijk maar een nieuwe accu geplaatst, die zat er ook al meer dan 13 jaar in. Ik had er erg tegenop gezien, maar eigenlijk viel deze klus best wel mee, mede dankzij de heftafel. Daarna starten en gelijk goed lopen. Het klonk weer als muziek in mijn oren.
Iedereen die de slangen nog niet heeft vervangen adviseer ik dat gelijk te doen, want aan de buitenkant zagen ze er nog behoorlijk goed uit, maar het was dus gewoon bagger.
M.v.g.
Peter