Auteur Topic: Jawel, jawel, daar rijdt er een!  (gelezen 3452 keer)

Hans Konings (kamavox)

  • Held
  • *****
  • Berichten: 255
    • Bekijk profiel
    • la Crónica
Jawel, jawel, daar rijdt er een!
« Gepost op: 2 augustus 2010, 09:43:56 »
Afgelopen vrijdag 30 juli, nabij Clermont-Ferrand op de A75 in noordelijke richting..., zien we dat goed? Jahaa, dat zien we goed, daar rijdt zomaar een heuse Voxan Roadster met Joe Bar en z'n maat, een beetje slingerend, alsof de heren al een vermoeiend stuk achter de rug hebben. Nu zit zo'n Roadster ook niet zo heel confortabel als je er met z'n tweeen knus opkruipt.

Dit was de tweede Voxan die ik in al die jaren zomaar in 't wild tegenkwam in Frankrijk. De eerste was een grijze Roadster die ons in 2003 ofzo in de tunnel van Lyon achterop kwam. En ook zag ik ooit in Amsterdam een gele Roadster met Frans nummerbord. Ja, ook in Frankrijk waren ze altijd gek met dat merk.  ::)

Op de heenweg naar Spanje (zondag 11 juli) nog even bij de fabriek wezen kijken. Het Voxanbord hangt er nog op de gevel, maar voor de rest is het duidelijk heel erg over & uit daar. Triest.
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2010, 10:12:21 door kamavox »
Cerca del río hay un sendero, donde la tarde es caramelo.

driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Jawel, jawel, daar rijdt er een!
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2010, 09:30:18 »
Kon je het Voxan bord er niet af krijgen als Souvenir  ;D

Hans Konings (kamavox)

  • Held
  • *****
  • Berichten: 255
    • Bekijk profiel
    • la Crónica
Re:Jawel, jawel, daar rijdt er een!
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2010, 20:05:02 »
Kon je het Voxan bord er niet af krijgen als Souvenir  ;D

Ik heb ernaar gekeken en erover gefantaseerd. Busje huren bij Ouke Baas, laat in de middag weg, midden in de nacht in Issoire, over het hek klimmen, ladder tegen de muur, schroevendraaier uit de binnenzak, bord in delen over het hek... Fukkeduk! Busje te klein!

Let wel, we hebben het over dit bord:  ;D
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2010, 20:23:10 door kamavox »
Cerca del río hay un sendero, donde la tarde es caramelo.

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Jawel, jawel, daar rijdt er een!
« Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2010, 22:14:48 »
mooi hoor dat grote vox bord .  kan wel een likje verf gebruiken . gewoon een bedevaartsoord van maken.
en dan een keer per jaar daar een vox treffen kun je mooi binnen je tent opzetten.
toe wij daar in 2003 de toko bezichtigt hebben was er binnen niet veel ruimte voor ons tentje. toch heeel spijtig dat het allemaal voorbij is.

hooiberg

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1126
    • Bekijk profiel
    • voxanforum
    • E-mail
Re:Jawel, jawel, daar rijdt er een!
« Reactie #4 Gepost op: 4 augustus 2010, 15:27:00 »
Afgelopen vrijdag 30 juli, nabij Clermont-Ferrand op de A75 in noordelijke richting..., zien we dat goed? Jahaa, dat zien we goed, daar rijdt zomaar een heuse Voxan Roadster met Joe Bar en z'n maat, een beetje slingerend, alsof de heren al een vermoeiend stuk achter de rug hebben. Nu zit zo'n Roadster ook niet zo heel confortabel als je er met z'n tweeen knus opkruipt.

Dit was de tweede Voxan die ik in al die jaren zomaar in 't wild tegenkwam in Frankrijk. De eerste was een grijze Roadster die ons in 2003 ofzo in de tunnel van Lyon achterop kwam. En ook zag ik ooit in Amsterdam een gele Roadster met Frans nummerbord. Ja, ook in Frankrijk waren ze altijd gek met dat merk.  ::)

Op de heenweg naar Spanje (zondag 11 juli) nog even bij de fabriek wezen kijken. Het Voxanbord hangt er nog op de gevel, maar voor de rest is het duidelijk heel erg over & uit daar. Triest.

Mooie rapportage!  VOXEN in het wild, voordat ze failliet gingen zag je er nooit eentje...  :o

driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Jawel, jawel, daar rijdt er een!
« Reactie #5 Gepost op: 4 augustus 2010, 18:04:08 »
Kon je het Voxan bord er niet af krijgen als Souvenir  ;D

Ik heb ernaar gekeken en erover gefantaseerd. Busje huren bij Ouke Baas, laat in de middag weg, midden in de nacht in Issoire, over het hek klimmen, ladder tegen de muur, schroevendraaier uit de binnenzak, bord in delen over het hek... Fukkeduk! Busje te klein!

Let wel, we hebben het over dit bord:  ;D
Ik heb een Fiat Dioblo Cargo met rek op het dak duszz...meekrijgen zal ik het koste wat kost ;D

Alleen ehhhh.....Zou de Franse pliese het goed vinden ??

gr driver

driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Jawel, jawel, daar rijdt er een!
« Reactie #6 Gepost op: 4 augustus 2010, 18:08:59 »
mooi hoor dat grote vox bord .  kan wel een likje verf gebruiken . gewoon een bedevaartsoord van maken.
en dan een keer per jaar daar een vox treffen kun je mooi binnen je tent opzetten.
toe wij daar in 2003 de toko bezichtigt hebben was er binnen niet veel ruimte voor ons tentje. toch heeel spijtig dat het allemaal voorbij is.
i.d.d heel jammer dat het game over is des te meer reden de Voxjes te koesteren .
Zou de fabriek binnenkort gerestyld worden ?..dan gaat dat bord er ook af en pleitos ben ik bang voor.
Bedevaartoord....zou wel leuk zijn maar t,pand zal wel weer een bestemming krijgen denk ik door de eigenaar of nieuwe eigenaar ?

gr driver

Hans Konings (kamavox)

  • Held
  • *****
  • Berichten: 255
    • Bekijk profiel
    • la Crónica
Re:Jawel, jawel, daar rijdt er een!
« Reactie #7 Gepost op: 4 augustus 2010, 20:37:19 »
Ik heb een Fiat Dioblo Cargo met rek op het dak duszz...meekrijgen zal ik het koste wat kost ;D

En dan? Waar ga je het bord ophangen? :)
Cerca del río hay un sendero, donde la tarde es caramelo.

Hans Konings (kamavox)

  • Held
  • *****
  • Berichten: 255
    • Bekijk profiel
    • la Crónica
Re:Jawel, jawel, daar rijdt er een!
« Reactie #8 Gepost op: 4 augustus 2010, 20:46:06 »
VOXEN in het wild, voordat ze failliet gingen zag je er nooit eentje...  :o

Al ben ik niet echt een Francofiel te noemen, toch kom ik er best vaak. Leuk land wel. Maar Voxan? Zelfs in het motorgekke Parijs zag ik er nog nooit 1. Het merk zal altijd wel een voetnoot in de geschiedenis blijven. Terzijde: als je in Frankrijk een Citroen DS ziet rijden, kun je er donder op zeggen dat er een Nederlands nummerbord op zit. Zal het met Voxan ook die kant opgaan?
Cerca del río hay un sendero, donde la tarde es caramelo.

driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Jawel, jawel, daar rijdt er een!
« Reactie #9 Gepost op: 4 augustus 2010, 21:42:50 »
Ik heb een Fiat Dioblo Cargo met rek op het dak duszz...meekrijgen zal ik het koste wat kost ;D

En dan? Waar ga je het bord ophangen? :)
Tegen een wand van een schuur /schutting oid dat moet lukken denk ik.

formaat zou zijn ?  4 bij 2 meter ??  of groter ?

gr Arie

driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Jawel, jawel, daar rijdt er een!
« Reactie #10 Gepost op: 4 augustus 2010, 21:45:18 »
VOXEN in het wild, voordat ze failliet gingen zag je er nooit eentje...  :o

Al ben ik niet echt een Francofiel te noemen, toch kom ik er best vaak. Leuk land wel. Maar Voxan? Zelfs in het motorgekke Parijs zag ik er nog nooit 1. Het merk zal altijd wel een voetnoot in de geschiedenis blijven. Terzijde: als je in Frankrijk een Citroen DS ziet rijden, kun je er donder op zeggen dat er een Nederlands nummerbord op zit. Zal het met Voxan ook die kant opgaan?
nou je er zo over begint zie ik eigenlijk ook nooit een Vox in Frankrijk en ik rij er ook wel regelmatig doorheen.
Hoeveel zouden er verkocht zijn in Frankrijk ?

gr Arie

Hans Konings (kamavox)

  • Held
  • *****
  • Berichten: 255
    • Bekijk profiel
    • la Crónica
Re:Jawel, jawel, daar rijdt er een!
« Reactie #11 Gepost op: 5 augustus 2010, 11:41:21 »
formaat zou zijn ?  4 bij 2 meter ??  of groter ?

4.3 bij 1.8 meter schat ik. Zie foto...
Cerca del río hay un sendero, donde la tarde es caramelo.