Auteur Topic: Luchtfilter  (gelezen 4424 keer)

Pasman

  • Gast
Luchtfilter
« Gepost op: 26 augustus 2009, 13:27:06 »
hallo,
Voxonda had het over luchtfilter aangepakt!?
Zijn daar voor de Voxan ook ander types voor te krijgen als bv K&N ?
Of regeld de motor het teveel aan lucht niet zelf bij.
En moet het compleet bijgesteld worden?

B.V.D pasman

voxonda

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Luchtfilter
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2009, 14:13:08 »
Hey Pasman,

Wat ik gedaan heb is de 'geluiddemper' uit de inlaat gehaald. Dit is een ingebouwde restrictie ivm geluidsemissie ( word ziek van dat woord). Klinkt veel beter zonder en krijgt meer lucht, de oude injectie computer schijnt eea. zelf bij te regelen. Misschien weet Mark hier meer over?

Gr. Rob

Pasman

  • Gast
Re:Luchtfilter
« Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2009, 14:59:50 »
Oke Rob,
ga kijken of ik het vinden kan, zal tzt er zeker ook uit halen.
want lucht moet er glad door!

Wat de tandwiel achter 3 groter, ga ik bij de volgende set denk ook doen, dit, zo dat hij in de 2 vanzelf in de ketting klimt, nu net iets te weinig.

dank voor uitleg,
gr pasman.

Hans Konings (kamavox)

  • Held
  • *****
  • Berichten: 255
    • Bekijk profiel
    • la Crónica
Re:Luchtfilter
« Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2009, 19:07:50 »
Oke Rob,
ga kijken of ik het vinden kan, zal tzt er zeker ook uit halen.
want lucht moet er glad door!

Hm, bij mij is die restrictor eruit gehaald, maar het maakt weinig uit. Nog even veel geratel en geklepper als voorheen uit het luchtfilterhuis (dat mij nog het meest doet denken aan het geluid van de krekels in Zuid-Frankrijk en Spanje). :-) Het gaat trouwens om een minuscuul plastic inlaatkelkje. Theoretisch verschil: 100 pk vs 105 pk. Natuurlijk ben ik ontzettend veel gelukkiger sinds ik die vette 105 pk heb i.p.v. die armetierige 100. <G>
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2014, 18:35:27 door Hans Konings (kamavox) »
Cerca del río hay un sendero, donde la tarde es caramelo.

Pasman

  • Gast
Re:Luchtfilter
« Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2009, 19:43:57 »
Ha kamavox!!??
Ja, let, er nog niet op dat de personen(leden) door elkaar gaan,Ha.
Maar 5 pk vind ik grandioos, hoop dat je gelijk hebt.
En als jij geklepper hoort op je vox dan vind ik dat perfect, dat betekend dat het zo hoort toch.
Stel we gaan met zijn allen acuut de klepjes stellen!
maar dat valt dus mee.
 gr pasman

MADRacing

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
    • MADRacing BV
    • E-mail
Re:Luchtfilter
« Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2009, 21:04:08 »
De geluidsdemper kan ongestrafd verwijderd worden, het filter zou ik ten aller tijden vervangen voor een K&N, daar hoef je namelijk nooit meer naar te kijken.....
Voor de leken K&N CG0100 een cagiva filter wel te verstaan.....
Het oliefilter vervang ik ook standaard voor een K&N exemplaar die ook in de eerste generatie RSV1000 werd gebruikt.....nummer is me effe ontschoten.....
Wetten zijn geschreven om overtreden te worden....

Pasman

  • Gast
Re:Luchtfilter
« Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2009, 21:17:14 »
Oke, hier heeft de motor voordeel aan, en lijkt mij duidelijk.
Alles op een rijtje, wil ik mijn voxan beetje sneller laten reageren.
maar ga niet grof veranderen.

Gr Pasman

Hans Konings (kamavox)

  • Held
  • *****
  • Berichten: 255
    • Bekijk profiel
    • la Crónica
Re:Luchtfilter
« Reactie #7 Gepost op: 26 augustus 2009, 21:48:55 »
Ha kamavox!!??
Ja, let, er nog niet op dat de personen(leden) door elkaar gaan,Ha.

Oh, 'kamavox' is maar een nick. Ik heet Hans. Al sinds m'n geboorte. :-)

Maar 5 pk vind ik grandioos, hoop dat je gelijk hebt.

Verwacht er niet te veel van. Ik merk het verschil niet serieus. Ik meende zelfs dat mijn Roadster altijd al 105 pk had, vanwege de export naar NL. Maar later hoorde ik dat die restrictor de 100 pk-versie bepaalde zoals hij in Frankrijk verkocht werd. Geen idee of dat echt waar is. Hoe het ook zij, ik kan me er niet druk om maken. Waarom heb ik hem dan laten verwijderen? Ik hoopte juist dat hij een ietsiepietsie minder herrie zou maken. Herrie die mij overigens alleen stoort als ik met een jethelm rij. Met een gesloten integraalhelm hoor je dat geklepper helemaal niet.

En als jij geklepper hoort op je vox dan vind ik dat perfect, dat betekend dat het zo hoort toch. [...]

Na ca. 32.000 km ben ik er wel van overtuigd dat het allemaal zo hoort en dat er niks stuk gaat. Maar in het begin vond ik het wel een herriebak.
Cerca del río hay un sendero, donde la tarde es caramelo.

Pasman

  • Gast
Re:Luchtfilter
« Reactie #8 Gepost op: 26 augustus 2009, 22:03:15 »
Herrie bak, ja klopt (klepper),
als je te goed luisterd, zeker.
Maar van koud naar warme motor is word beter.

Vraag me alleen af hoelang de distributie ketting vernieuwd moet worden.

ik heb een auto, die niet stuk gaat als distibutie knapt, hoop dat de vox dat ook heeft.
Gr pasman

MADRacing

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
    • MADRacing BV
    • E-mail
Re:Luchtfilter
« Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2009, 07:25:32 »
Je auto zal waarschijnlijk hydrolische klepvolgers hebben, iets wat in motorland niet zo vaak meer voorkomt, omdat de toerentallen te hoog liggen.....
Als bij een vox of bij iedere willekeurige nieuwere motor de distributie ketting breekt, is de gevolgschade niet te overzien......ketting is iets van 80 euries...en je bent effe aan het knutselen.....maar ik zou het risico nooit nemen......om het te laten....
Wetten zijn geschreven om overtreden te worden....

Hans Konings (kamavox)

  • Held
  • *****
  • Berichten: 255
    • Bekijk profiel
    • la Crónica
Re:Luchtfilter
« Reactie #10 Gepost op: 27 augustus 2009, 11:07:53 »
Herrie bak, ja klopt (klepper), als je te goed luisterd, zeker. Maar van koud naar warme motor is word beter.

Hm, bij mij juist andersom. Zodra de motor warm wordt, begint ie te neurien. 't Is een soort resonantie, die ik niet goed kan localiseren, behalve dat het ergens bij het luchtfilterhuis vandaan komt. En 't is op sommige dagen erger dan op andere. Lijkt ook wel van het weer afhankelijk te zijn. Zojuist teruggekeerd van kort ritje bij grijzig weer en soms motregen en hij draaide opvallend stil en soepel rond. Op hete droge dagen daarentegen verandert de resonantie soms in een soort knetteren of knikkeren. Maar is meer dan eens naar gekeken (ontsteking, klepspeling enz.) en naar geluisterd (incl. proefritje door de monteur) en geconcludeerd dat er niks aan de hand is.
Cerca del río hay un sendero, donde la tarde es caramelo.

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Luchtfilter
« Reactie #11 Gepost op: 7 mei 2010, 22:15:14 »
bij deze dan ook maar een foto van de k & n  filter.

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Luchtfilter
« Reactie #12 Gepost op: 31 mei 2011, 14:22:19 »
kijk arie.  deze sport filter heb jij in je voxan    de green-filter  duits.   € 50,38

« Laatst bewerkt op: 31 mei 2011, 14:29:18 door vox88000 »

driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Luchtfilter
« Reactie #13 Gepost op: 31 mei 2011, 18:06:02 »
kijk arie.  deze sport filter heb jij in je voxan    de green-filter  duits.   € 50,38


das ist mooi heb ik toch nog iets groens in m,n Voxje  ;D.

JFJ

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2917
  • Cafe Racer Special!
    • Bekijk profiel
    • Voxan Forum
    • E-mail
Re:Luchtfilter
« Reactie #14 Gepost op: 14 maart 2014, 18:22:13 »
Mijn K&N is dus te koop, sla je slag voor weinig ;)
Voxan V2 1000 Cafe Racer Nr. 514, 515, 516