Auteur Topic: Injectie - knipperend temperatuur lampje  (gelezen 2560 keer)

CRmx

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Injectie - knipperend temperatuur lampje
« Gepost op: 31 januari 2011, 11:53:54 »
Hoi Allen,

Na een lange winterstilstand bleek dat m'n (nieuwe) batterij zo goed als plat was op mijn CR. Dus maar snel even de Optimate eraan.
Een nachtje bijvullen werkte prima en deze ochtend startte de bike dan ook probleemloos.

Echter, het waarschuwingslampje van de watertemperatuur blijft rood knipperen. Na even de manual erop nageslagen te hebben, lees ik dat als dit lampje knippert het aangeeft dat er een probleem is met de injectie. Alles lijkt nochtans goed te werken, hij draait ook zuiver.

Iemand een idee?

siberia

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Re:Injectie - knipperend temperatuur lampje
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2011, 19:53:03 »
 Je moet even kijken naar de sensoren op het luchtfilterhuis [luchthoeveelheid en temperatuur], waarschijnlijk zijn die niet goed genoeg aangesloten of hebben een slecht contact.

Gr Siberia

CRmx

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re:Injectie - knipperend temperatuur lampje
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2011, 19:07:11 »
Hoi,

Heb de sensoren nagekeken en dat leek allemaal wel goed te zitten. Dan maar de toer van de zekeringen gedaan en de batterij afgekoppeld. Nadat ik de batterij terug aansloot was de foutmelding verdwenen. Ik denk dus dat er bij de poging om te starten met een te platte batterij iets misliep waardoor de computer een foutmelding kreeg op de injectie. Ik vermoed dat deze foutmelding opgeslagen werd en dat door het loskoppelen van de batterij het geheel terug gereset werd. Het knipperende watertemp lichtje is dan ook verdwenen.

Dus, als iemand dit ooit nogges voorheeft, effe de batterij ontkoppelen en kijken of het probleem weg is.

Grts

Greenwhite

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 66
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Injectie - knipperend temperatuur lampje
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2011, 09:58:05 »
Dat klinkt als dezelfde oplossing die ik ook regelmatig gebruikte toen ik nog Alfa's reed.  ;D

hooiberg

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1126
    • Bekijk profiel
    • voxanforum
    • E-mail
Re:Injectie - knipperend temperatuur lampje
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2011, 20:04:53 »
Dat klinkt als dezelfde oplossing die ik ook regelmatig gebruikte toen ik nog Alfa's reed.  ;D

Inderdaad, italiaanse oplossing :-)

JFJ

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2917
  • Cafe Racer Special!
    • Bekijk profiel
    • Voxan Forum
    • E-mail
Re:Injectie - knipperend temperatuur lampje
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2011, 20:13:49 »
De Vox heeft nu eenmaal Italiaanse genen ;)
Voxan V2 1000 Cafe Racer Nr. 514, 515, 516

JFJ

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2917
  • Cafe Racer Special!
    • Bekijk profiel
    • Voxan Forum
    • E-mail
Re:Injectie - knipperend temperatuur lampje
« Reactie #6 Gepost op: 2 mei 2014, 14:34:15 »
Hoi,

Heb de sensoren nagekeken en dat leek allemaal wel goed te zitten. Dan maar de toer van de zekeringen gedaan en de batterij afgekoppeld. Nadat ik de batterij terug aansloot was de foutmelding verdwenen. Ik denk dus dat er bij de poging om te starten met een te platte batterij iets misliep waardoor de computer een foutmelding kreeg op de injectie. Ik vermoed dat deze foutmelding opgeslagen werd en dat door het loskoppelen van de batterij het geheel terug gereset werd. Het knipperende watertemp lichtje is dan ook verdwenen.

Dus, als iemand dit ooit nogges voorheeft, effe de batterij ontkoppelen en kijken of het probleem weg is.

Grts

Hoi CMrx,

Is bij jou die melding ooit terug gekeerd? Het blijkt inderdaad dat het temperatuurlampje ook voor storingsmelding fungeert. Die komt uit de ECU. Vandaag met testen van alle electrische componenten die melding ook steeds op het cockpitje. Eerst een tijdje rood brandend, en dan knipperend. Na het terugzetten van de airbox sensoren blijft hij bij even kort branden en dan uit.

Ik vermoed dat het komt omdat ik de brandstofpomp nog niet aangesloten heb, maar weet het niet zeker.
Voxan V2 1000 Cafe Racer Nr. 514, 515, 516