Zo, da's geregeld!
Achtervering was nog prima en de voorvorkpoten hebben een servicebeurt gehad.
We hebben alles behouden, dus geen veren vervangen of zo.
Dat was niet nodig zei hij, de vering is goed zoals die is.
Er zit nu 7,5W olie in ipv de 5W voorgeschreven olie met de standaard 130mm luchtkamer.
De linker poot was wel aan een beurt toe en de rechter (die door "de Weer" motoren bij aflevering ook al was gemaakt omdat die lek was) kon ook geen kwaad. Er zat iets in los wat dus niet los hoorde te zitten.
En de luchtkamer was maar 60mm, veel te klein dus waardoor de vork nogal hard was.
Dit is dus gepruts geweest bij "de Weer" motoren in Zaandam.
Het viel mij destijds daags na de aflevering op dat de poten niet op gelijke hoogte door de kroonplaat zaten en dat de bovenkant van de rechter poot niet aangedraaid was.
Ook hebben we de binnenwerken omgewisseld, rebound en compression zaten aan de verkeerde kant. Dus dat klopt nu ook weer. Waarschijnlijk ergens in het verleden is gebeurd nog voor ik hem kocht.
Verder alles afgesteld en voila, rijden maar!
De maatvoering van de keerringen was goed overigens, 40x49,5x9,5.
Germany here we come!