Auteur Topic: driverszz..Tweede Voxje CR...  (gelezen 3577 keer)

driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:driverszz..Tweede Voxje CR...
« Reactie #15 Gepost op: 4 oktober 2017, 09:23:34 »
Klopt Tsjeert...Twee weekies met de Ducati Enduro 1200 weggeweest.
Eerst met een Aprilia Tuono die later kapot ging door Luxemburg en Frankkrijk tot Cahoirs .
Toen alleen verder naar Spaanse Pyreneeen Bielsa. Daar later weer met wat andere motoren gereden incl. Andorra.
Toen naar die brug in Milau en daar afscheid genomen en nog 7 dagen alleen gereden door Cevennes/Ardèche en Franse Alpen tot Geneve.

Daar sochtends nog binnendoor tot Champognole en toen was ik het zat en ben doorgaande wegen naar Nantes gereden. Toen snelle weg naar Luxemburg en na 462 km gereden ffe getankt 24,5 liter . Gaat 30 liter in dus had nog verder kunnen rijden  ;D.

In Luxemburg nog ffe gedacht ..hier nog blijven en morgen binnendoor naar huis ?
Niet gedaan en de E25 naar Luik gereden en dan ben je ook bijna thuis he!.
904 km die dag en niet echt moe bij thuiskomst in tegenstelling tot de mts 1000 waar ik wel veel vermoeider vanaf stapte .

Totaal gereden kms 9504 waarvan plus minus 900 echt snelle weg de rest binnen door variend van hele kleine wegen tot de wat doorgaande.

Enduro heeft geen klap verkeerd gegeven dus het aloude gezwets ..Stukgatie..geldt tot nu toe niet voor mijn twee Ducs want de mts 1000 heeft er bij mij ook al bijna 30000 km opzitten zonder echte problemen.

Kan ik van mijn eerste Voxje niet echt zeggen en of mijn tweede heel blijft uiteindelijk ?
Voorlopig nog wel want ik rij er niet mee  :D

Wel 1 keer omgelazertd met de Big Enduro : Wou wegrijden maar vergat dat die brede Alu.koffers breder zijn dan mijn stuur dus ik raakte mijn voorganger zijn koffer .
Tik..balans kwijt dus motor valt naar links..ik spring er af en kan de motor net voor ie op de grond zou vallen nog opvangen en heellll langzaam op de grond helpen leggen.

Schade bleef beperkt tot schaafplek  op de handguard beschermbeugel die ik gemonteerd heb , Linker aluminum zijkap net boven in wat putsjes van het asfalt maar gelukkig de kunsstog tank/ombouw heel gebleven linker zijkoffer wat slijtplekjes op de plastic hoekjes, rechterzijkoffer zit een deukje in.

Peanutszzz dus uiteindelijk.
Motor is wel groot en soms wat lastig in hele korte bochten omhoog of naar beneden als je de voeten niet goed op de grond krijgt.
Gevoel dat je dan omlazert heb ik wel een paar keer gehad .
Maar ja..Rijdt verder perfect dus wslijk hou ik hem wel of ik koop een gewone mts 1200 die zijn iets lager en minder hoog.



driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:driverszz..Tweede Voxje CR...
« Reactie #16 Gepost op: 3 februari 2018, 21:40:53 »
En 2017 is weer voorbij inclusief de vele reacties hier en elders  ;D.
Dit jaar in ieder geval alvast een kleine 125 km met de Ducati Multistrada 1000 gereden. Nu nog met de Voxan wat meer trachten te rijden dan vorig jaar.