Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Voxan2004

Pagina's: [1]
1
Motorblok / Re:Waterkoeling
« Gepost op: 13 augustus 2010, 15:53:50 »
Hello, Jesse


De aansluitingen zijn zoals het hoort en de expansietank is gevuld. Na het vullen van de radiator is alles terug normaal en kan ik gerust verder tuffen. ;D

Toodles, Steve


2
Remmen / wielen / banden / ketting & tandwielen / Speling op het achterwiel
« Gepost op: 13 augustus 2010, 15:51:23 »
Hallo, iedereen

Hebben jullie ook speling op jullie achterwiel?
Van mijn CR kan ik de bovenkant van het wiel(haaks op de achterbrug) een 4 à 5mm bewegen, ik voel duidelijk hoe het wiel tov de as beweegt. In het verlengde van de achterbrug is er geen speling merkbaar.  ??? ???
In juni heb ik al eens een lager vervangen dat duidelijk zijn beste tijd gehad heeft, zo'n goeie 22000km. Deze week heb ik het andere lager ook vervangen, blijft mij nog alleen de lager van het tandwiel over. De speling blijft aanwezig op dezelfde plaats.
Hebben jullie dat ook?

Cheers, Steve

3
Motorblok / Re:Waterkoeling
« Gepost op: 29 juli 2010, 11:53:03 »
Ja, dat is ook mijn veronderstelling. Ik heb het nog eens opgezocht op het net en er zijn maar 2 aansluitingen aan het reservoir: 1 afkomstig van de vuldop van de radiator en 1 overloop, that's it.

Dus, als je merkt dat je koelwater verliest op de weg, dan moet je je radiator bijvullen en niet het reservoir.

Cheers,

Steve

4
Motorblok / Re:Waterkoeling
« Gepost op: 27 juli 2010, 08:29:02 »
Hello,

Mijn machine is van 2004, het expansievaatje en evo-kit zijn aanwezig.

De werking van het vaatje is voor het opvangen van het water als de overdrukklep van de radiator opengaat.
Het vaatje is vol en heeft al eens overgelopen tijdens een rit in de Ardennen.
Het vaatje is niet verbonden met de zuig van de waterpomp(zoals mijn andere bike een GSXR-750 Streetfighter) ???, zodoende wordt het water niet gerecupereerd door het koelsysteem. Bij een controle van de radiator bleek die maar voor 2/3 gevuld te zijn. Koelvloeistof erbij en hup probleem verholpen, pfoei.

Het systeem van mijn fighter vind ik veel beter en bij een vergelijking met een R1(bj onbekend) bleek die ook geen aansluiting met de waterpomp te hebben. ???

We rijden weer verder tot het volgend probleem opduikt.

Mvg,


Steve


5
Motorblok / Waterkoeling
« Gepost op: 23 juni 2010, 11:59:58 »
Hallo,

Na de startmotor, de kogellagers en de gebarsten benzineleidingen stel ik nu vast dat mijn blok niet genoeg gekoeld raakt. Een trip van 30km bij 22°C naar Gent en bij het binnenkomen van de stad brandt het lampje van het koelwater. De ventilator was daarvoor al in werking getreden.
Bij het buitenrijden van de stad en de snelheid oploopt naar 120+ gaat het lampje langzaam terug uit.
Ik vermoed dat de waterpomp niet meer zijn werk naar behoren doet. Of zou het de thermostaat zijn die de geest gegeven heeft?

Heeft iemand een ander idee alvorens de joint de culassen erdoor vliegen?

Groetjes,

Steve


6
Motorblok / Re:olielampje brand bij voldoende olie
« Gepost op: 9 juni 2010, 09:08:03 »
Hallo, Shiny


Heb je enig idee of er een EVO-kit opzit? Je verhaal komt heel bekend voor. Ik had namelijk ook een knipperend olielampje bij stationair toerental, bij hogere toeren ging het altijd uit. Ik had op mijn eerste vox geen EVO-kit zitten. Het lampje heb ik tot scha en schand genegeerd. De motor is op circuit kapotgevlogen. De krukas, de culassen, nokkenassen en kleppen dienden allemaal vervangen te worden. Aan wisselstukken alleen ging het 5500 euro kosten.

Mvg,

Steve

7
Inlaat / Uitlaat / Injectie / Erbarmelijke toestand van de benzineleidingen
« Gepost op: 22 maart 2010, 14:02:50 »
Hallo,

Mijn beide benzineleidingen zijn over de volledige lengte gebarsten. Ik heb geen lek maar hoe lang gaat dit nog uithouden? ???
Raar! Het zal wss aan de chinese kwaliteit liggen.
Heeft er iemand dat ook en wat heb je er aan gedaan?

Voxan2004

8
Inlaat / Uitlaat / Injectie / Re:Restricties Cafe Racer
« Gepost op: 22 maart 2010, 13:54:02 »
Hallo,

De enige restrictie de je zelf kunt verwijderen is die in het luchtfilterhuis. Daar zit een vernauwing die je makkelijk kunt losmaken.
En dan kun je nog een sportfilter(type GREEN of K&N) monteren.

Ik heb na die aanpassingen eens op een vermogensbank gestaan en die gaf toch een 100pk op het achterwiel en 108pk op de krukas aan.

Van de electronische restricties ben ik niet op de hoogte.

Groeten

9
VOX zaken GEVRAAGD / Re:Startmotor
« Gepost op: 21 maart 2010, 14:14:30 »
Het is allemaal in kannen en kruiken.

Onno van HMI had nog een startmotor liggen en stuurt hem maandag. Van de mijn franse dealer heb ik nog geen bericht teruggekregen en bij Onno zal alles binnen de 10 dagen geregeld zijn. En dit voor 336 euros, transport en btw in. Het is geen klein geld, maar gezien de omstandigheden valt dit reuze mee.
Ik kijk ernaar uit om met de CaféRacer nog eens op pad te kunnen. Ik ging net een olie- en kettingwissel doen en dan laat de startmotor het afweten.  :-\ Ik ben benieuwd naar het rijden met een snelgas en een achtertandwiel met 42 tanden ipv 39.  ::)
Als alles meevalt is de volgende stap een powercommander of iets dergelijks. Liefst hang ik er het 1200-blok eronder. Waar dat vandaan moet komen?? Hallo, Onno?

Nog bedankt voor de tip.

Groeten,

Steve


10
VOX zaken GEVRAAGD / Re:Startmotor
« Gepost op: 17 maart 2010, 10:30:21 »
Ik ga dat direct eens proberen.
Bedankt voor de tip.

Steve

11
VOX zaken GEVRAAGD / Startmotor
« Gepost op: 13 maart 2010, 21:40:07 »
Hello,

Mijn startmotor heeft het begeven. Weet er iemand het merk of heeft er iemand een liggen of kan er iemand hem herstellen? Ik heb al geïnformeerd bij Lys Moto te Rijsel, maar ik heb nog geen nieuws ontvangen.
Mvg, Voxan2004

12
Effe voorstellen is wel zo beleefd! / Voxan2004 stelt zich voor
« Gepost op: 13 maart 2010, 21:34:38 »
Hello,


Mijn naam is Steve, 38 lentes jong en ik rij al 8 jaar met een voxan CaféRacer. De eerste 2 jaar reed ik met een auberginekleurige machine tot de motor het opgaf op een circuitdag te Croix. Alles was kapot, 5500 euro aan materiaalschade. Het was een tweedehandse motor waarvan de garantie al lang verlopen was. Voxan heeft de kapotte motor overgenomen voor het schadebedrag en ik reed met een nieuwe buiten, dit keer een knalrode. Ik heb de motor moeten invoeren in België, wat toch een jaar geduurd heeft. idiote bureaucratie.
Het blijft nog steeds een machtige machine, die elke keer weer met plezier het asfalt opgaat. Ik heb wel een snelgas gemonteerd, om de simpele reden dat ik niet graag veel moeite moet doen om vlotjes vooruit te komen.

Tot in den draai,

Voxan2004

Pagina's: [1]