Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - BMVOX

Pagina's: [1]
1
Motorblok / Re:Motor koppelingsdeel voelt knokkerig plots
« Gepost op: 21 februari 2017, 12:53:37 »
Kogellagers hebben bij stukgaan bijna altijd de kooi kapot. Ik heb dit probleem vroeger bij een Ducati gehad op vakantie en toen het blok ter plaatse gesloopt. De lokale alleskunner op gebied van reparatie had zelfs een vervanglager wat voorzien was van een kunststof kooi. Dus geen klinknagels meer. Hij vertelde toen dat die techniek uit de vliegtuig industrie kwam en veel beter was. Dit lager heeft het tot het einde van de fiets volgehouden zonder problemen. Heb dit later herhaald bij de oude Honda blokken die gebruikt werden in de classic races en ook daar nooit problemen gehad.
Herman

2
Frame / stuur / voorvork / vering / Re:gaar jiffy
« Gepost op: 30 januari 2017, 21:01:44 »
Blij dat het bij jou werkt Huub. Het was een extra afgedraaide ring die ook bij mij paste. Hiermee blijkt dat de opvulling bijna standaard is.
Het blijkt dat de bout en het gat weinig of niks zijn uitgesleten. De bout zit met schroefdraad in de ophanging vast. Als de speling wordt opgeheven heeft slijtage aan de bout en jiffy standaard bijna geen invloed.
Grtjs
BMVOX

3
Frame / stuur / voorvork / vering / Re:gaar jiffy
« Gepost op: 4 januari 2017, 04:18:35 »
Voxan Rijders
De oplossing is simpel. Zet de motor op een bok, Demonteer de jiffy en maak alles goed schoon. Meet nu met een voeler maat de ruimte tussen het vaste gedeelte en de jiffy De dikte die ik heb gemeten lag meestal rond 1mm. Zoek nu een ring met diameter van 20 mm en een gat van 12 mm. Maak die dan op de juiste dikte zo goed mogelijk afhankelijk van de mogelijkheden. Draaien, frezen, slijpen of vijlen. Gebruik wel een redelijke kwaliteit materiaal. Het ronde verlaagde gat in het deel dat aan blok vastzit zal waarschijnlijk dienen voor een in olie gedrenkte viltring om een beetje smering te krijgen. Doe er gewoon dik vet in dan krijgt fr bout ook wat smering.
Zorg ervoor dat de jiffy nog goed op en neer gaat met minimale speling.
Dan alles weer juist monteren en een beetje dik vet op de vlakken doen. Hier wel even goed opletten dat de jiffy schakelaar juist wordt gemonteerd. Het nokje valt weer in het gaatje. Even testen als het achterwiel toch van de grond staat, Zet daarna alles weer vast zodanig dat de jiffy nog gemakkelijk beweegt en kijk of je voldoende hebt verdient. Is dit niet het geval kun je altijd nog een blokje hard kunststof onder het bodemplaatje zetten en dit met 2 kleine boutjes vastzetten. Ook hier eerst even meten welke dikte je nodig hebt.
Ik heb er goede resultaten mee gekregen.
Veel succes
Grtjs
Herman 

4
Divers / Re:Hersenkraker: Roadster kapt er al een jaar willekeurig mee
« Gepost op: 19 december 2015, 19:56:15 »
Hallo Ingeborg
Ik lees dat je afscheid wilt nemen van je roadster vanwege het elektrisch probleem dat zich als een spook gedraagt. Ik heb wel interesse in je fiets. Wat is je prijs? Laat even weten op mijn mailadres.
Grtjs
Herman/Bmvox

5
De VOX stamtafel / Re:foto's van je voxan of voxan spul.
« Gepost op: 27 maart 2015, 16:54:46 »
Tjeerd voor mij mag je er ook een kopiëren

6
De VOX stamtafel / Re:Resultaat van een wheelie
« Gepost op: 26 maart 2012, 09:01:18 »
Is dit barsten of inscheurezn niet een gevolg van de motor met spanbanden aan de clipons in de veren trekken op de aanhanger en dan achter de auto rijden. de krachten worden erg groot. Op de site le bon coin staan er nog houders voor de clipons voor € 50 plus verzendkosten. Alternatief als de buisjes ook van aluminium zijn is goed vastlassen een altrnatief.

Pagina's: [1]