1111
VOX gezien! / Italdag 23 augustus
« Gepost op: 25 augustus 2009, 21:12:00 »
Uit betrouwbare bron: er is een zwarte Roadster gesignaleerd op de Italdag van afgelopen zondag. Dappere Fransoos tussen al die Italianen. Iemand van hier?
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Hoi,
Ik heb een EVO-kit laten monteren toen ik mijn Voxan (bj. 2001) in 2006 2e hands kocht (km.st. 5500). De EVO-kit bestaat uit onder meer andere nokkenaskettingspanners, oiljets, kop- en voetpakkingen en cylinderbouten. De originele nokkenaskettingspanners zijn lawaaiig en kunnen spontaan breken (geeft een boel schade), de oiljets vernevelen de olie op een kennelijk kwetsbare plek beter, de pakkingen zijn van betere kwaliteit en hebben extra/grotere kanalen en cylinderbouten kun je niet hergebruiken. Om deze uitgebreide kit te monteren moet het bovenblok geheel gedemonteerd worden. Als je alleen de nokkenaskettingspanners vervangt wordt het een stuk eenvoudiger. Ik heb e.e.a. laten uitvoeren door KAT motoren, die er en verstand van en ervaring in hebben en er het goede gereedschap voor hebben. Voor meer info en foto's over/van de kit en de montage kun je terecht op de site van de Voxan Club de France.
Suck6
zou kunnen dat die Voxan al weg was toen ik jou tegen kwam want hij stond er al vroeg.
Is Jesse al hier?
Hoi,
Ik heb een EVO-kit laten monteren toen ik mijn Voxan (bj. 2001) in 2006 2e hands kocht (km.st. 5500). De EVO-kit bestaat uit onder meer andere nokkenaskettingspanners, oiljets, kop- en voetpakkingen en cylinderbouten. De originele nokkenaskettingspanners zijn lawaaiig en kunnen spontaan breken (geeft een boel schade), de oiljets vernevelen de olie op een kennelijk kwetsbare plek beter, de pakkingen zijn van betere kwaliteit en hebben extra/grotere kanalen en cylinderbouten kun je niet hergebruiken. Om deze uitgebreide kit te monteren moet het bovenblok geheel gedemonteerd worden. Als je alleen de nokkenaskettingspanners vervangt wordt het een stuk eenvoudiger. Ik heb e.e.a. laten uitvoeren door KAT motoren, die er en verstand van en ervaring in hebben en er het goede gereedschap voor hebben. Voor meer info en foto's over/van de kit en de montage kun je terecht op de site van de Voxan Club de France.
Suck6
Ik heb ooit wel eens gehoord dat er een kit zou zijn. Maar mij is verteld dat het met de Nederlandse temperaturen wel los zou lopen.
Helaas heb ik wel al wat (temperatuur)problemen met mijn Voxan gehad en heb het vermoeden dat de kit zichzelf bij mij wel terugverdiend zou hebben.
Weten jullie of deze kit nog steeds beschikbaar is en wat de kosten zijn (voor kit en montage)?
Groeten
Mark
Hoi Huub
Heb jij nog die zwarte Voxan Roadster zondag gezien op het Italtreffen?
zou kunnen misschien dat het Jesse uit Rotterdam was??
was met de spuitbus overgespoten. op weg naar een ratbike.
Groet,
Hein
Ja Huub de nieuwe is voorzien van nieuwe koel kanaal doorvoer en zorgt dus voor een beter koeling van de cylinder, iets waar de vox best mee geholpen is.....