Auteur Topic: storing knipperlichten  (gelezen 2587 keer)

vcr01

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 165
    • Bekijk profiel
    • E-mail
storing knipperlichten
« Gepost op: 14 september 2009, 19:54:37 »
Hoi,
Wie heeft hiervoor een oplossing. Probleem doet zich voor als ik in de regen of mist rijd. Na verloop van tijd gaan als ik richting aangeef beide richtingaanwijzers tegelijkertijd branden. Soms gaat dit na een tijdje (en dan bedoel ik na enkele droge ritten) vanzelf over. Soms ook niet. De vorige keer heb ik het relais vervangen, zonder resultaat. Heb toen van alles en nog wat droog zitten fohnen, de schakelaar op het stuur open gemaakt en van binnen schoon gemaakt en gefohnd. Plotseling was het probleem opgelost, zonder dat ik weet wat ik nu precies (goed) heb gedaan. Tijdens een ritje afgelopen zondag weer hetzelfde probleem, maar nu helpt fohnen en open-/schoonmaken schakelaar niet. Wat kan er zo gevoelig zijn voor een beetje vocht? (En nu niet als oplossing aandragen dat ik niet meer in de regen moet rijden).
Grtjs,
Ptr

MADRacing

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
    • MADRacing BV
    • E-mail
Re:storing knipperlichten
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2009, 07:13:57 »
Lijkt me een knipper verhaal, sluiting in de lampjes zelf......ik denk aan sluiting over aarde...
Wetten zijn geschreven om overtreden te worden....

Go Foggy

  • Gast
Re:storing knipperlichten
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2009, 08:09:48 »
Dan gaan ze meestal jagen, ongecontroleerd snel knipperen, niet knipperen, maar over alle lampjes knipperen?? (zou het niet kunnen dat de koperen plaatjes uit de schakelaar los liggen ofzo, ik haalde die schakelaar eerst maar es uit elkaar)

vcr01

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 165
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:storing knipperlichten
« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2009, 17:45:23 »
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties.
Het probleem heeft zich min of meer spontaan opgelost. Afgelopen zondag ff een bakkie koffie drinken op de Groenplaats in Antwerpen. Niet dus: autovrije zondag. Dus hartje Antwerpen lange tijd onder een enigszins brandende zon in de file gestaan. Zoals het een Voxanrijder betaamt betekende dit een koelventilator die overuren draaide en (dus) ook de ballen gebrand. Maar dus ook ergens wat vocht verdwenen en de knipperlichten functioneren weer naar behoren.
C'est rare. Dus ik weet waar ik de volgende keer naar toe moet. Antwerpen, mijn nieuwe bedevaartsoord. Een heel stuk dichterbij dan Lourdes. Het is maar dat jullie het weten.
NB: eerder bereikte resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.

Go Foggy

  • Gast
Re:storing knipperlichten
« Reactie #4 Gepost op: 23 september 2009, 17:56:14 »
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties.
Het probleem heeft zich min of meer spontaan opgelost. Afgelopen zondag ff een bakkie koffie drinken op de Groenplaats in Antwerpen. Niet dus: autovrije zondag. Dus hartje Antwerpen lange tijd onder een enigszins brandende zon in de file gestaan. Zoals het een Voxanrijder betaamt betekende dit een koelventilator die overuren draaide en (dus) ook de ballen gebrand. Maar dus ook ergens wat vocht verdwenen en de knipperlichten functioneren weer naar behoren.
C'est rare. Dus ik weet waar ik de volgende keer naar toe moet. Antwerpen, mijn nieuwe bedevaartsoord. Een heel stuk dichterbij dan Lourdes. Het is maar dat jullie het weten.
NB: eerder bereikte resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.


:D ;D :D ;) (maar mooi dat het 'opgelost' is, ''als water voor de warmte'' zullen we maar zeggen... ;))

hooiberg

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1126
    • Bekijk profiel
    • voxanforum
    • E-mail
Re:storing knipperlichten
« Reactie #5 Gepost op: 24 september 2009, 07:21:49 »
Maar of dit nu aan de technische bijdragen van de forumleden is te danken... ;D Wel leuke terugmelding!