Auteur Topic: Speling op het achterwiel  (gelezen 2151 keer)

Voxan2004

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Speling op het achterwiel
« Gepost op: 13 augustus 2010, 15:51:23 »
Hallo, iedereen

Hebben jullie ook speling op jullie achterwiel?
Van mijn CR kan ik de bovenkant van het wiel(haaks op de achterbrug) een 4 à 5mm bewegen, ik voel duidelijk hoe het wiel tov de as beweegt. In het verlengde van de achterbrug is er geen speling merkbaar.  ??? ???
In juni heb ik al eens een lager vervangen dat duidelijk zijn beste tijd gehad heeft, zo'n goeie 22000km. Deze week heb ik het andere lager ook vervangen, blijft mij nog alleen de lager van het tandwiel over. De speling blijft aanwezig op dezelfde plaats.
Hebben jullie dat ook?

Cheers, Steve

JFJ

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2917
  • Cafe Racer Special!
    • Bekijk profiel
    • Voxan Forum
    • E-mail
Re:Speling op het achterwiel
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2010, 21:06:37 »
Niet dat ik weet, maar het lijk mij niet zo te horen. Maar waarom vervang je niet ineens alle lagers?
Dat zijn de kosten niet, en je sluit alles uit.

Succes.
Voxan V2 1000 Cafe Racer Nr. 514, 515, 516

JFJ

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2917
  • Cafe Racer Special!
    • Bekijk profiel
    • Voxan Forum
    • E-mail
Re:Speling op het achterwiel
« Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2011, 20:56:28 »
Hey Vox88000, ik heb jou hier ook eens over gehoord. Wat is de oorzaak hiervan? Iets met uitslijten van de lagerpassing? En wat is het probleem nou precies met de rubber bussen van de achtertandwiel meenemer?
Voxan V2 1000 Cafe Racer Nr. 514, 515, 516

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Speling op het achterwiel
« Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2011, 23:32:50 »
ja heb ik ook eens gehad het uitslijten van de lagerpassing.  lager terug gelijmt met lagerlijm.

JFJ

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2917
  • Cafe Racer Special!
    • Bekijk profiel
    • Voxan Forum
    • E-mail
Re:Speling op het achterwiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2014, 19:04:46 »
Ik heb vanavond bij mijn achter naaf de lagers vervangen. Gingen er niet heel makkelijk uit, en ook niet heel makkelijk weer in.
Dus ik concludeer dat het bij mijn motor met de lagerpassingen wel goed zit. Heb ook geen vet of loctite gebruikt bij montage.
Dat is toch niet nodig als de passing goed is? Clipringen er weer voor en klaar was ik.

De 6 rubbers voor de tandwiel meenemers zijn ook niet meer je van het. Heb nieuwe bij Onno van HMI besteld en krengen kosten toch nog 66 euro. Maarja, beter duur dan niet te koop.
Voxan V2 1000 Cafe Racer Nr. 514, 515, 516