Auteur Topic: Staalomvlochten remleidingen / RVS remleidingen.  (gelezen 1892 keer)

Le Roi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 198
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Staalomvlochten remleidingen / RVS remleidingen.
« Gepost op: 23 juli 2011, 16:28:55 »
Hi All,

Zo tank is weer dicht en ff lekker gereden!  ;D
Wel zonder toerenteller, die gaat naar Tjeerd voor reparatie.

Maar om op topic te blijven....iemand een tip voor remleidingen?
Ik vind de remmen wat sponzig.
Al mijn (vorige) motoren hadden/hebben rvs remleidigen en dat remt toch wel wat strakker.
Ik zag wel iets bij Optitune van HEL en dat lijkt me wel wat, 90 euro voor en 45 euro achter met alles erbij.

Iemand andere ideeën?

Tijn

JFJ

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2917
  • Cafe Racer Special!
    • Bekijk profiel
    • Voxan Forum
    • E-mail
Re:Staalomvlochten remleidingen / RVS remleidingen.
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2011, 19:15:39 »
Die van Hel zijn prima en je kan er bij Noud ( www.motorbazaar.nl ) prima voor terecht.
Mocht je zelf handig zijn dan kan het ook goedkoper bij Hoogstra autosport.

Maar eerst genoemde geeft een beter advies. Het zou jammer zijn als het niet past.
Voxan V2 1000 Cafe Racer Nr. 514, 515, 516

Le Roi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 198
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Staalomvlochten remleidingen / RVS remleidingen.
« Reactie #2 Gepost op: 2 augustus 2011, 12:48:58 »
Ik heb contact gehad met Noud en die is erg behulpzaam, een aanrader alleen al in dat opzicht.
Ik ga het spulletje is meten maar zit een beetje te dubben wat ik zal doen  ???

Ik heb drie opties voor de voorkant:

1- Driedelig (zo'n beetje als het nu is), die spreekt voor zich. (duurste optie)

2- Tweedelig vanaf de rempomp, maar dat wordt een beetje vol aan de rempomp lijkt mij. (voordelig maar optisch en praktisch?)

3- Tweedelig via de remklauw a la Suzuki GSXR-1000, dus van de pomp naar de klauw en dan over het spatbord naar de andere klauw. Moet alleen twee beugeltjes vinden om de leiding netjes over het spatbord te leiden (voordelig en net ff anders.....)

Ik neig naar nummer drie want da's net ff anders en dat mag ik wel, alleen is dat wat lastiger met ontluchten.
Of zijn daar nadelen aan? Als jullie foto's hebben van jullie oplossingen dan zie ik ze graag.

Le Roi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 198
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Staalomvlochten remleidingen / RVS remleidingen.
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2012, 09:08:27 »
Hi,

Het is uiteindelijk optie drie geworden, dus één leiding van de pomp naar de rechter remklauw en dan een leiding over het spatbord.
Wel een gemeet geweest vooraf maar het ziet er top uit.



Dit mede door alle raad en daad van Noud van de Motorbazaar.

En omdat de tank er toch weer af moest i.v.m. lekkage (zie andere topic), welke overigens gemaakt is en er weer op zit, heb ik gelijk de koppelingsleiding vervangen.
Verder nog andere clip-ons en spiegeltjes op de stuuruiteinde.



Moet er nog mee rijden, opbouwen ging wat minder vlot door drukte. En nu is het er geen weer voor....pekel! Bbaahh!! Dus weet nog niet hoe het allemaal rijdt en zal nog wel wat moeten fine-tunen.

Maar goed ik ga gelijk wat andere dingen aanpakken: lelijke roestplek op dat pijpje van het koelsysteem links onder tegen het blok. Ga ik maar mooi laten poedercoaten. En dan gelijk de koelvloeistof vervangen....maar met wat, ben d'r nog niet uit.

« Laatst bewerkt op: 9 maart 2012, 16:09:27 door Le Roi »

JFJ

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2917
  • Cafe Racer Special!
    • Bekijk profiel
    • Voxan Forum
    • E-mail
Re:Staalomvlochten remleidingen / RVS remleidingen.
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2012, 14:11:35 »
Ja die Noud weet wel hoe het moet ;) Heb ik ook al veel besteld. Alles voor mijn span, vering, remmen, stuurdemper enz. Meerdere schokbrekers van Technoflex.
Voxan V2 1000 Cafe Racer Nr. 514, 515, 516