Auteur Topic: ketting  (gelezen 8400 keer)

hooiberg

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1126
    • Bekijk profiel
    • voxanforum
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2014, 19:35:10 »
Vandaag nieuw setje opgezet bij HMI. Origineel VOXAN zullen we maar zeggen  ;D Voor 18, achter even vergeten. Gewoon wat er ook op zat.

JFJ

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2917
  • Cafe Racer Special!
    • Bekijk profiel
    • Voxan Forum
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #16 Gepost op: 16 juni 2014, 09:17:08 »
Nou netjes toch! Als je de gearing zoals hij was goed beviel is het altijd goed.
Voxan V2 1000 Cafe Racer Nr. 514, 515, 516

driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #17 Gepost op: 19 oktober 2014, 13:39:46 »
Vandaag nieuw setje opgezet bij HMI. Origineel VOXAN zullen we maar zeggen  ;D Voor 18, achter even vergeten. Gewoon wat er ook op zat.
Hooiberg...wat kost dat zo,n setje laten monteren bij HMI.
Als je het hier niet wilt melden kan het ook prive  hoor  :D


Tsja...vandaag na Tsjeert ffe gebeld te hebben voor de rek mijn ketting getracht te stellen maar ...

Als je op de motor zit en dan de ketting omhoog duwt is er bijv 3 cm speling en iets verderop amper 1 of geheel strak , weer iets verder bijv 4 cm  ect.

Ketting komt bij het achtertandwiel nergens van het tandwiel af terwijl dat meestal wel zo is vlgs mij als de ketting echt verrot is ?
Hoe de tandwielen zijn weet ik niet  daar heb ik weinig kijk op.

Wat is wijsheid heren ?...doorrijden zoals voorheen en goed sprayen of toch een andere set  en dan de vraag welke set ?

Als iemand het zelf wel eens gedaan heeft en mij wil helpen zou ook mooi zijn uiteraard want vette uurlonen bij de dealer zit ik eerlijk gezegt ook niet op te wachten en ik gun Onno ook wel wat uiteraard maar dan moet het niet de hele wereld schelen . .Weet ook niet hoelang ze ermee bezig zijn eigenlijk .
Kortom....Wie iets weet ...roept u maarrr...
Misschien kan Cees  van de xjrren het ook maar ik begin uiteraard eerst hier ...

gr driver

JFJ

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2917
  • Cafe Racer Special!
    • Bekijk profiel
    • Voxan Forum
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #18 Gepost op: 19 oktober 2014, 14:01:11 »
Als jij die besteld wil ik jou daar komende winter zeker mee helpen.
En graag wel op het forum zetten hooiberg, dan heeft iedereen er wat aan.

Ik heb vandaag ondervonden wat een te strakke ketting kan aanrichten. Iemand die met ons mee reed terug van het treffen van afgelopen weekend had olie lekkage, en werd steeds erger. Keering van voortandwiel lek. Dan is het al te laat voor de lagers.
Voxan V2 1000 Cafe Racer Nr. 514, 515, 516

driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #19 Gepost op: 19 oktober 2014, 14:49:37 »
Als jij die besteld wil ik jou daar komende winter zeker mee helpen.
En graag wel op het forum zetten hooiberg, dan heeft iedereen er wat aan.

Ik heb vandaag ondervonden wat een te strakke ketting kan aanrichten. Iemand die met ons mee reed terug van het treffen van afgelopen weekend had olie lekkage, en werd steeds erger. Keering van voortandwiel lek. Dan is het al te laat voor de lagers.
K,hou je in gedachte jfj bedankt alvast voor je aanbod ..te strak kan idd funest zijn en bij mij staat ie nu op een paar plekken eg strak...binnenkort zet ik het wel wat losser ..

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #20 Gepost op: 19 oktober 2014, 16:23:11 »
ja das niet goed verschil in ketting spanning  .  inderdaad voor dat je weer gaat rijden weer iets slapper zetten .  [  jij lijkt dus een uitgerekte ketting te hebben nu  ] klopt ook vast wel want volgens mij had jij de eerste fabriek 's ketting er nog om .

ps kies jij nu ook voor een ander verzet ? 
voor zit bij jou nu als ik het goed heb  een 17 i.p.v 18 tands voor wiel.
die kocht Patrick toen van mij toen zijn motor nog praktisch nieuw was.
[ Patrick mocht graag wielies maken vandaar die keuze voor 17 tanden voor ].

hooiberg

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1126
    • Bekijk profiel
    • voxanforum
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #21 Gepost op: 19 oktober 2014, 19:02:21 »
Wat kost een ketting bij Onno? Poeh, daar vraag je me wat.

Ik zie op m'n bankrekening dat ik 344 euro moest betalen, maar dat was niet alleen voor ketting en tandwielen. Ook remblokjes voor en achter zaten erbij en nog een guzzi onderdeel voor ik dacht een euro of 5.

Omzetten was een co-productie, hebben we samen gedaan. Ik kan meestal niet stil zitten als ik moet wachten :-)

vcr01

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 165
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #22 Gepost op: 19 oktober 2014, 19:04:21 »
Hello,
Ik heb in het voorjaar een nieuwe ketting en tandwielen laten monteren. Voortandwiel met 17 tanden en dat rijdt echt voooortreffelijk. Als je wilt weten wat ik heb betaald zoek ik de rekening even op. Ik weet wel dat ik een dure ketting van hoge kwaliteit heb gekozen.
Grtjs,
Peter

driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #23 Gepost op: 19 oktober 2014, 19:14:24 »
ja das niet goed verschil in ketting spanning  .  inderdaad voor dat je weer gaat rijden weer iets slapper zetten .  [  jij lijkt dus een uitgerekte ketting te hebben nu  ] klopt ook vast wel want volgens mij had jij de eerste fabriek 's ketting er nog om .

ps kies jij nu ook voor een ander verzet ? 
voor zit bij jou nu als ik het goed heb  een 17 i.p.v 18 tands voor wiel.
die kocht Patrick toen van mij toen zijn motor nog praktisch nieuw was.
[ Patrick mocht graag wielies maken vandaar die keuze voor 17 tanden voor ].
tandwiel voor ...weet ik niet wat er op zit of hoort.
denk dak er een 16 tands opzet kan ik ook wheelies gaan maken misschien want mt deze lukt dat niet  ;D.

Eerst eens zien wat mijn uitlaten vraag zou kunnen zijn dat vindt ik wel belangrijk  eigenlijk.

driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #24 Gepost op: 19 oktober 2014, 19:15:43 »
Hello,
Ik heb in het voorjaar een nieuwe ketting en tandwielen laten monteren. Voortandwiel met 17 tanden en dat rijdt echt voooortreffelijk. Als je wilt weten wat ik heb betaald zoek ik de rekening even op. Ik weet wel dat ik een dure ketting van hoge kwaliteit heb gekozen.
Grtjs,
Peter
Hi Peter...merk is ook wel handig denk ik.Prijs ook uiteraard incl de montage .Waar ben jij geweest  ?

gr Arie

driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #25 Gepost op: 19 oktober 2014, 19:17:17 »
Wat kost een ketting bij Onno? Poeh, daar vraag je me wat.

Ik zie op m'n bankrekening dat ik 344 euro moest betalen, maar dat was niet alleen voor ketting en tandwielen. Ook remblokjes voor en achter zaten erbij en nog een guzzi onderdeel voor ik dacht een euro of 5.

Omzetten was een co-productie, hebben we samen gedaan. Ik kan meestal niet stil zitten als ik moet wachten :-)
Okee, ik wacht ffe de reacties af maar mijn uitlaatverhaal heeft nu voorrang vindt ik of allebei tegelijk dat kan ook natuurlijk..

gr Arie

JFJ

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2917
  • Cafe Racer Special!
    • Bekijk profiel
    • Voxan Forum
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #26 Gepost op: 19 oktober 2014, 20:53:29 »
Montage stelt niet zoveel voor omdat de brug er niet uit hoeft bij een vox.
Voxan V2 1000 Cafe Racer Nr. 514, 515, 516

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #27 Gepost op: 19 oktober 2014, 21:32:29 »
ja das niet goed verschil in ketting spanning  .  inderdaad voor dat je weer gaat rijden weer iets slapper zetten .  [  jij lijkt dus een uitgerekte ketting te hebben nu  ] klopt ook vast wel want volgens mij had jij de eerste fabriek 's ketting er nog om .

ps kies jij nu ook voor een ander verzet ? 
voor zit bij jou nu als ik het goed heb  een 17 i.p.v 18 tands voor wiel.
die kocht Patrick toen van mij toen zijn motor nog praktisch nieuw was.
[ Patrick mocht graag wielies maken vandaar die keuze voor 17 tanden voor ].
tandwiel voor ...weet ik niet wat er op zit of hoort.
denk dak er een 16 tands opzet kan ik ook wheelies gaan maken misschien want mt deze lukt dat niet  ;D.

Eerst eens zien wat mijn uitlaten vraag zou kunnen zijn dat vindt ik wel belangrijk  eigenlijk.

16 tand's zijn er helaas niet voor de vox.  maar tel eens even hoeveel tandjes heb jij op je achter tandwiel ?  [ moet bij jou 39 zijn volgens mijn redenering van het originele zetje ]. en met jou KM stand denk ik dat het echt zo moet zijn.

driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #28 Gepost op: 20 oktober 2014, 04:00:31 »
ja das niet goed verschil in ketting spanning  .  inderdaad voor dat je weer gaat rijden weer iets slapper zetten .  [  jij lijkt dus een uitgerekte ketting te hebben nu  ] klopt ook vast wel want volgens mij had jij de eerste fabriek 's ketting er nog om .

ps kies jij nu ook voor een ander verzet ? 
voor zit bij jou nu als ik het goed heb  een 17 i.p.v 18 tands voor wiel.
die kocht Patrick toen van mij toen zijn motor nog praktisch nieuw was.
[ Patrick mocht graag wielies maken vandaar die keuze voor 17 tanden voor ].
tandwiel voor ...weet ik niet wat er op zit of hoort.
denk dak er een 16 tands opzet kan ik ook wheelies gaan maken misschien want mt deze lukt dat niet  ;D.

Eerst eens zien wat mijn uitlaten vraag zou kunnen zijn dat vindt ik wel belangrijk  eigenlijk.

16 tand's zijn er helaas niet voor de vox.  maar tel eens even hoeveel tandjes heb jij op je achter tandwiel ?  [ moet bij jou 39 zijn volgens mijn redenering van het originele zetje ]. en met jou KM stand denk ik dat het echt zo moet zijn.
16 was een geintje ik maak geen whellies.
tekken doe ik binnenkort als ik ook de bougies eruit ga draaien om te zien hoe die zijn qua kleur of vet aanslag.

vcr01

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 165
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:ketting
« Reactie #29 Gepost op: 20 oktober 2014, 05:30:56 »
Hallo Arie,
Ketting Tsubaki Sigma XRG 525 - 108 links Gold + voortandwiel 17 tands + achtertandwiel 42 tands. Totale kosten incl. arbeidsloon € 340,64. Gemonteerd door KAT motoren in Noordwijkerhout.
Gr.
Peter