Auteur Topic: met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren  (gelezen 3405 keer)

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Gepost op: 28 januari 2014, 15:19:35 »
Hallo iedereen  .  dit heb ik gevonden op het Franse topic.

 ik deze kwestie te heropenen om een werkwijze voor het repareren van onze CF stroomlijnkappen, dat is bewezen op de mijne te stellen, althans voor het moment.
 Ik heb niets uitgevonden, maar de informatie die verkregen rechts, links en geëxperimenteerd. Merk op dat deze methode alleen geldig voor kleine scheurtjes en vooral te versterken. Het is een methode om de schade te goedkoop te beperken met behoud van de originele onderdelen.
 Mijn CF 2003 en 39000 km, ik heb sinds juni, is geen uitzondering op de regel, leed scheuren op enkele clips van de zijflanken en de achterbank. Het was geen verrassing, omdat, dankzij het ​​forum, ik wist dat het een slechte genetische CF. Ik heb gewoon een verklaring vrij positief plaatsen, aangezien scheuren waren beperkt en meestal niet erg zichtbaar.
 Nu naar de tutorial.
 Iedereen weet nu, beplating worden gemaakt van ABS.
 ABS heeft twee belangrijke eigenschappen:
 1 / kleeft heel goed op cyanolite
 2 / smelt bij contact met aceton
 te hebben vastgesteld op het net tutorials reparaties fairings ABS, Ik heb zojuist een correctie op ons probleem. : apparatuur Een flacon aceton (gekocht bij een supermarkt plank drogisterij), een mes, een kleine borstel, een glazen fles, een retoucheerpenseel, ABS, fijn schuurpapier en plastic buis (type rem bloeden gekocht centrum auto).  Ten aanzien van het ABS, de makkelijkste manier om er zeker van is om te gebruiken Lego (voor mijn part, die geen peuter, kocht ik een plaatje in de supermarkten, gemakkelijk te snijden en smelten). Als u nog andere kunststoffen herstel, alleen van toepassing boven aceton om zeker te zijn dat het ABS. Als het wordt zacht onmiddellijk, Bingo! Methode: 1 / snijden kleine stukjes van ABS. Doe ze in de glazen pot en bedek met aceton. Geniet enkele uren en je zal meer of minder plakkerig deeg te krijgen met een consistentie vergelijkbaar met deeg.  Ondertussen stroomlijn worden afgezet en voorbereid. De voorbereiding bestaat in hoofdzaak het schuren van de interne onderdelen van de reparatie sites om de kale ABS (relatief snelle, interne schilderen is niet geschilderd) brengen. Kleine terzijde: ik heb gerealiseerd dat zelfs de punten sluiting waar er nog geen duidelijke scheuren, tentoongesteld micro kraken alleen zichtbaar door het verwijderen van de verf. Het voelt als een slechte ouder structuur ABS zeker verzwakt op deze locaties door trillingen en druk schroeven. Tot slot, niet alleen reparatie scheuren zichtbaar maar versterken banden alle punten. Eenmaal geschuurd, gerepareerd de cyanolite alle scheuren en scheurtjes.  Sand opnieuw om lijmresten te verwijderen en opnieuw verschijnen de ABS.  Ik stel voor dat je veeg de overtollige cyaan onmiddellijk op aanvraag. Het voornaamste is dat de lijm is doorgedrongen in de scheur. Als het wordt gekraakt, is het onvermijdelijk om sporen geschilderd zijbekleding. Dan gewoon laten drogen, licht schuren met zeer fijn schuurpapier en een krasbestendig product sporen van cyaan te verwijderen. Gelukkig is de lak is vrij dik en van goede kwaliteit.  Turning now to "egaliseren".  principe is een ABS toevoegen van een dikte van ongeveer 2 mm uitgevoerd. Verdunner kan het niet sterk genoeg zijn, dikker bestaat het risico dat het een zichtbare dikte als de kuip hergroeperen.  Neem een deeg ABS goed bevochtigd en bedekt met aceton herstellingsgebied . Zolang het is helemaal nat, maak een paar vierkante centimeters van voeging rond het gebied proberen zichtbare rand kant van de kuip niet overstromen. Stopverf en gesmolten oppervlak kuip staat zal zijn om te lassen en vormen een stevige ondergrond na het drogen.  moet snel worden uitgevoerd. Aceton verdampt heel snel, de natte delen drogen snel op het oppervlak en amalgaam niet. Het ideaal zou zijn om het twee te maken. Wat mij betreft had ik een paar minpuntjes. In dit geval is er om te wachten tot het droog is en herhaal na een beetje schuren.  Merk op dat poetsen met aceton niet dreigt te verstoren de stroomlijn tenzij u meerdere applicaties na de dezelfde partij zonder te wachten uitharden tussen elk.  Ten aanzien van de dikte, het oog en training.  's beste om te proberen op de resterende plaat Lego.  Voor het drogen, wacht ten minste 24 tot 48 uur voor de re-boor de gaten en maak eventueel wijzigingen in de cutter.  is wat het geeft  de foto, mijn patches zijn niet dik genoeg. Een tweede binding over de eerste was niet ideaal. Dus verwijderde ik de patch cutter, en opnieuw geschuurd. Kleine witte scheurtjes die kunnen worden gezien en worden alleen weergegeven wanneer de visuele droog ABS. Ik controleerde een verhard stuk.  Voor de bekleding, gebruik ik dezelfde techniek behalve dat ik het geluk om in mijn voorraad van gereedschappen zijn geweest, wasmachines ABS goede grootte en 3 mm dik. Bij klep, is er geen probleem van dikte, dus ik blijf ringen direct na het poetsen met aceton aan een zijde. Bekeken craquèlements die begon te verschijnen, maar deze techniek is om een perfecte sterkte te krijgen.  Ten slotte, schilderde ik met de borstel aan de randen van de patches aan te raken om groene tinten te vermijden (ik vond deze kleur . Als je merkt dat het grijs is beter.)  Laatst bijgewerkt, in plaats van de originele witte spacers, Ik heb geprobeerd om een meer flexibele vorm van sluiting vinden.  Ik vond mijn geluk met de doorzichtige slang gebruikt voor rem bloeden. De buitendiameter iets kleiner is dan de openingen in de mantel en de binnendiameter is dat de schroeven. Hij gewoon knippen stukken groter dan de dikte van de kuip. Onder invloed van de aanscherping ze crashen affakkelen die tethering zeer flexibel maakt en laat spel door compressie-effect, behouden de schroeven zonder strak.  zien, in de tijd, indien deze mods toelaten om de kreken te stoppen. Ik heb uit gedaan een paar honderd mijl. Ik heb nog steeds redémonter alle kracht van mijn reparaties controleren voordat je ze deelt.  Hoe dan ook, heb ik geprobeerd en ik hoop dat het kan nuttig zijn voor anderen.  Omdat een klusjesman zondag, ik sta open voor opmerkingen of suggesties die de Schmilblick zou verhuizen. Zoals Lo .. al, onze Vox moeite waard!  Yours  Bedankt voor uw aanmoediging.  heb ik niet mijn tijd verspild. Volgens de aanwijzingen van CRMT17, deed ik een test door het inbrengen van roestvrijstalen gaas bij het ​​voegen van een punt dat leek mij. Beoordelen  Gelukkig nog steeds in mijn bank Recycling reserve, had ik roestvrijstalen gaas van het einde van een luchtfilter van mijn oude TRX.  Ik moet wachten op volledige droging, maar de eerste resultaten lijken heel overtuigend. Goed samengevoegd in de ABS gaas kan de toevoeging van versterkende materiaal voordeel met behoud van een dikte van minder dan 2 mm te beperken.  echter aandacht besteden aan de ABS deeg. Ik heb per ongeluk liet een beetje druppelen op het gelakte de kuip. Als een druppel aceton verdampt onmiddellijk, niet diepte beschadigen als pulp geïmpregneerd met aceton, zet zijn bijtend effect eenmaal geplakt. In dit geval de nagel wordt aangevallen op de verf en er is niet veel te doen. Dit zijn de risico's van het testen.  Laatst, ik geloof dat de vervanging van de oorspronkelijke stutten is belangrijker dan het lijkt. Ze leiden tot een vervorming van de lijkwade bij het ​​vastdraaien van de schroeven die scheuren in de ABS veroorzaken.  Hoewel reparatie lijkt breekbare voorwerpen uit te steken, kan het probleem eenvoudig worden verplaatst als de oorzaak niet wordt weggenomen.  Als anderen hebben een andere methode van stukken slang probeerde, ik ben geïnteresseerd.  Vervolg ...

als je dit leest zou je echt denken dat ik het zelf heb getypt maar het is een vertaling via het Franse forum.
 



 

 



« Laatst bewerkt op: 28 januari 2014, 15:46:03 door vox88000 »

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2014, 15:30:12 »
,

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2014, 15:30:44 »
,

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2014, 15:31:08 »
,

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2014, 15:34:17 »
,

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2014, 15:34:50 »
,

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2014, 15:35:23 »
,

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2014, 15:35:57 »
,

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Reactie #8 Gepost op: 28 januari 2014, 15:36:21 »
,

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Reactie #9 Gepost op: 28 januari 2014, 15:36:46 »
,

JFJ

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2917
  • Cafe Racer Special!
    • Bekijk profiel
    • Voxan Forum
    • E-mail
Re:met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Reactie #10 Gepost op: 28 januari 2014, 18:19:58 »
Haha, ja had het topic er ook al eens op nageslagen. Maar mooi dat je het hier neer zet.
Ga je het hele franse forum nu overtypen?  ;D
Voxan V2 1000 Cafe Racer Nr. 514, 515, 516

voxvriend

  • Held
  • *****
  • Berichten: 662
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2014, 18:36:47 »
Is te proberen waard..

de moor

  • Held
  • *****
  • Berichten: 376
    • Bekijk profiel
Re:met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Reactie #12 Gepost op: 7 februari 2014, 21:49:04 »
dir had ik nog nooit gezien ziet er goed uit

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Reactie #13 Gepost op: 7 februari 2014, 22:50:01 »
Eddy jij maakt alles weer van polyester toch denk ik ?

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:met lego kun je kleine kuip schuurtjes repareren
« Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2014, 22:51:27 »