Ik neem aan dat als de oiljets een kleinere doorlaat hebben, de druk aldaar oploopt. Als dan het overdrukventiel cq oil press regulator te snel reageert (kogeltje met veertje) dan kan er weer te weinig olie naar de kop gaan ( dan gaat het ventiel " by-passen" ) daarom denk ik dat de nieuwe overdruk ventiel een sterker veertje heeft.
Door de druk nu iets hoger te houden, en met kleinere jets te werken, kan er zo, met een meer gereguleerde doorlaat, een betere verdeling gemaakt worden van oilflow en oilpress naar de nokkenassen en naar de glijlagers van de bigendlagers en de rest.
maw, er is gezocht naar de ideale verdeling van olie naar de te smeren delen.
Tis natuurlijk een geheel nieuw blok geweest vaneen nieuwe fabrikant, en dan moet je uitvinden in de praktijk hoe eea zich houdt en dan hier en daar bijstellen, zonder het totale ontwerp van het blok te hoeven wijzigen
Heb ik het een beetje goed verwoord Tjeerd? Of heb ik nu een lulverhaal opgehangen?