Auteur Topic: Nieuw Voxventje  (gelezen 21072 keer)

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Nieuw Voxventje
« Reactie #195 Gepost op: 6 december 2015, 23:43:25 »
Ja ik zal je een paar sturen stuur me even een pm met adres. Wil je die van de voorgaande show ook?

hoi Michael  . ik heb je net een mailtje gestuurd .    alvast heel erg bedankt.

hooiberg

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1126
    • Bekijk profiel
    • voxanforum
    • E-mail
Re:Nieuw Voxventje
« Reactie #196 Gepost op: 11 december 2015, 17:03:43 »
Er komen weer mooie dingen hier tot stand  ;D

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Nieuw Voxventje
« Reactie #197 Gepost op: 1 januari 2016, 12:47:28 »
heb je nog leuke foto's  gemaakt van het project voxan bril69 op de beurs ?

bril69

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Nieuw Voxventje
« Reactie #198 Gepost op: 2 januari 2016, 20:32:09 »
Heeft even geduurd maar hier is ie dan, mn nieuwe brommer, de enige echte Fick Aermacchi 350.
ps ik heb echt weer eens een handvat nodig om die fotos erop te krijgen, ik zit nu een half uur te klooien op 1 foto pfffff en ik heb nog meer maar te posten!
( en vox88000 ik ben je niet vergeten hoor, komt eraan )
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2016, 21:10:45 door bril69 »

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Nieuw Voxventje
« Reactie #199 Gepost op: 3 januari 2016, 00:01:35 »
mooie fiets.    ik heb ook jaren zitten kloten met foto's verkleinen  maar heb op advies van JFJ toen mijn foto's die ik ergens op forums wil zetten onder te brengen bij een foto programma.    dus sinds die tijd zet ik eerst mijn foto's op   photobucket.com  om ze vervolgens met een linkje hier te plaatsen.
  
           [ JFJ kan het vast beter uitleggen ].

ps  je bedoeld deze meneer met zijn breteletjes die hiet naast motor nummer 90     staat. Cees fick .

coureur is   Ad Kremers op de Matchless G45


DE TREND die op de café racer scene volgt!
Vanzelfsprekend had en heeft dit hele caféracer gebeuren een geweldig invloed op de ontwikkeling en de look van de motorfiets. Ten eerste waren er diverse onafhankelijke framebouwers, die de wegligging van het Featherbed frame, met een eigen frame wilden verbeteren. De meest ideale plaats om de wegligging van een motor te testen is natuurlijk het circuit. Wanneer een frame goed stuurt, komen de successen vanzelf en met deze successen naamsbekendheid. Menig frame ziet dus ook het eerste daglicht in de vorm van een racemotor. Maar de eigenbouw special is in Engeland tot een cultus verheven en het duurt nooit lang of de frames zijn in de vorm van één of andere kit te koop. Zo bouwen diverse mensen nieuwe frames die vaak naar hun zelf vernoemd worden. Colin Seeley begint met het bouwen van Seeley frames eerst voor het Matchless G50 blok. Maar na verloop van tijd liggen er dus Norton Commando; Weslake; Ducati en zelfs Suzuki en Honda blokken in. Want de Jap fietsen stuurden in den beginne niet zo goed. Don en Derek Rickman verdienen hun sporen in de motorcross en bouwen in eerste instantie frames voor crossmotoren, waarmee ze dan natuurlijk zelf crossen. Een naam voor deze frames? Het Engelse woord hybrid (bastaard) is in het Frans "METISSE" dat lijkt de broers wel wat. Maar het kan natuurlijk niet uit blijven dat er wegmotoren met een metisse frame en voorzien van een Triumph blok verschijnen. Andere voorbeelden in Engeland zijn Dave Degens met zijn eigenbouw Tritons. Goodman die café racers bouwt op basis van een Featherbed met een H-D blok. Ook Rob North draagt zijn steentje bij, bekend zijn de Rob North Triumph en BSA driecilinders. In Zwitserland hebben ze Fritz Egli, die vooral door de Egli Vincent bekendheid kreeg. In ons Nederland hadden we ene meneer Cees Fick die door onze lieve Heer uitgerust was met een paar gouden handjes. In '68 bouwt hij reeds zijn eigen NORVIN's. De fiets is uitgerust met een Vincent Black Lightning blok en voorzien van eigenmakelij schijfremmen. Ondanks het 90 kg wegende V-twin blok brengt de fiets maar 155 kg op de schaal. Maar de motorfabrikanten zelf willen natuurlijk ook een stukje van de koek. Norton bouwt de John Player Norton en zelfs een merk als Harley komt met de H-D XLCR 1000 CAFERACER uit. Toen geen succes maar ondertussen een gewild verzamelstuk. Trouwens nog steeds de enige fiets die als type de naam " CAFERACER " heeft. Maar in Italië kunnen ze natuurlijk ook wel een motorfietsje bouwen. Caféracers of race replica's bij uitstek zijn de DUCATI 750 Super Sport, MHR (Mike Hailwood Replica) of F1. LAVERDA heeft zijn prachtige SFC. MOTO GUZZI doet het met de V7 SPORT en later met de LE MANS. En MV AGUSTA bracht de 750 SS en 750 S America uit.
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2016, 00:35:07 door vox88000 »

bril69

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:Nieuw Voxventje
« Reactie #200 Gepost op: 3 januari 2016, 22:42:22 »
Ja ! Dat is de beste man. Ik probeer nu zoveel mogelijk te weten te komen over hem en de motor.

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re: Nieuw Voxventje
« Reactie #201 Gepost op: 3 februari 2022, 18:28:17 »
Hallo Michael.    zeer benieuwt als je nog verder bent gekomen met dit leuk project ..

vcr01

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 165
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re: Nieuw Voxventje
« Reactie #202 Gepost op: 8 februari 2022, 16:51:19 »
Hoi,
Over framebouwers gesproken: ik kwam onlangs toevallig een Gus Kuhn BMW (R90S) tegen. Kuhn heeft ook met Norton en Japanse blokken gewerkt / geracet. Voor de oude knakkers onder ons leuk om zo eens in de geschiedenis te duiken.
Gr. Peter

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re: Nieuw Voxventje
« Reactie #203 Gepost op: 28 februari 2022, 15:39:30 »
Tijdens de laatste Nederlandse storm Michael op Texel bezocht.     en daar onder anderen ook het Mile vox special project besproken .  als alles mee zit wil hij de komende winter er mee verder gaan.    ideeën zijn al weer was veranderd .  zo het nu lijkt komt de uitlaatdemper toch onder het blok .  en waarschijnlijk  de koel radiator aan de achterzijde van de motor.    het was  weer heel gezellig .  word vervolgt dus..

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re: Nieuw Voxventje
« Reactie #204 Gepost op: 28 februari 2022, 15:40:33 »
, dus waarschijnlijk komen deze mooie pijpen weer te vervallen .

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re: Nieuw Voxventje
« Reactie #205 Gepost op: 28 februari 2022, 15:41:00 »
,

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re: Nieuw Voxventje
« Reactie #206 Gepost op: 28 februari 2022, 15:41:25 »
,

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re: Nieuw Voxventje
« Reactie #207 Gepost op: 28 februari 2022, 15:41:52 »
,

hooiberg

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1126
    • Bekijk profiel
    • voxanforum
    • E-mail
Re: Nieuw Voxventje
« Reactie #208 Gepost op: 7 maart 2022, 15:47:43 »
Leuk zo'n razende reporter op Texel :-)  En tijdens de storm nog wel. Je weet je momenten wel uit te zoeken. Maar mooie plaatjes. Blijven wij op de hoogte hier. Top!