Afgelopen september nog verspikt op een weekend Sauerland met de Vox, zei het niet dat ik de sleutel van de tankdop kwijt was. Waarschijnlijk uit mijn motor jas zak gevallen tijdens vakantie met de zijspan.
Tankdop heeft andere sleutel, omdat de cilinder van de Cafe Racer tank niet over te zetten was naar de BM tank.
En dus met de Strom gegaan. Maar was achteraf wel beter, omdat ik nogal last had van mijn rug.
Slot van tankdop uitgeboord om hem toch maar open te kunnen krijgen. Ik kan adviseren, haal het boutje er uit wat onder de tankdop zit. Dan kan je hem er altijd afhalen door de drie inbussen los te draaien, mocht je een keer zonder sleutels komen te staan.
Even zoeken op internet bood raad, een nieuwe tankdop met twee sleutels voor de Aprilia Pegaso.
Happens to be de zelfde als van een BM, maar ook van meerdere Aprilia's, Triumph's en Guzzi's.
Ori zijn deze nogal duur, maar
www.accudienst.nl heeft een prachtige vervangende tankdop.
https://www.accudienst.nl/p144012/tankdop-pegaso-pegaso-650-i_e-01-04.html?mpid=54825&gclid=EAIaIQobChMIlbP9w_zE3gIVCc53Ch2sFQJ9EAYYASABEgLsy_D_BwEDeze gisteren gemonteerd en het is gelukkig weer als nieuw.