Auteur Topic: de Scrambler start niet meer  (gelezen 2082 keer)

Greenwhite

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 66
    • Bekijk profiel
    • E-mail
de Scrambler start niet meer
« Gepost op: 3 augustus 2015, 13:59:55 »
Vanmiddag na het tanken besloot de Scrambler om niet meer te starten.  Wanneer ik de sleutel omdraai hoor ik de benzinepomp niet en de startmotor geeft ook geen kik. Zekeringen heb ik gecontroleerd, de killswitch staat uit.. en ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Iemand hier een idee?

voxvriend

  • Held
  • *****
  • Berichten: 662
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:de Scrambler start niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2015, 16:25:36 »
Heb ik ook gehad......relais stuk, was wel bij cafe racer.......dus wie weet valt het dan mee.

vox88000

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3404
  • niets is zo raar of het kan wel weer klaar
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:de Scrambler start niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2015, 16:45:50 »
en greemwhite.   heb je al gekeken naar een van die vier Denso relays   zal ook wel in jou schrambler het nummer 58700-4000 hebben.
wissel je die van het starten even uit met die van de verlichting .  [ zo hebben we het toen ook bij die van Rien gedaan ].  start hij dan wel en heb je geen licht meer weet je dan zeker wat het is .

Greenwhite

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 66
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:de Scrambler start niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 6 augustus 2015, 18:10:52 »
Nog geen tijd gehad om te kijken. Kreeg pech vlakbij de lokale motorboer. Heb hem gevraagd om er tussendoor even naar te kijken. Bedankt voor de tips , heb ze doorgegeven.

voxvriend

  • Held
  • *****
  • Berichten: 662
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:de Scrambler start niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 7 augustus 2015, 06:25:20 »
We horen het graag, als het gevonden id :D

JFJ

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2917
  • Cafe Racer Special!
    • Bekijk profiel
    • Voxan Forum
    • E-mail
Re:de Scrambler start niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2015, 09:21:32 »
Nog niet klaar??
Voxan V2 1000 Cafe Racer Nr. 514, 515, 516

Greenwhite

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 66
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:de Scrambler start niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 5 februari 2016, 20:35:57 »
Wel weer klaar. Had vox88000 al wel beantwoord, maar nog niet hier op het forum. Uiteindelijk hebben ze niks bijzonders kunnen vinden op een matige massaverbinding na. Ze hebben hem een paar keer op de testbank laten draaien en geen storingen meer gehad. Zelf heb ik maar 1z meer een klein stukje gereden.

driver

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1343
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:de Scrambler start niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2019, 07:07:24 »
Gisteren tegen de middag de Voxan uit de schuur gehaald. Banden op spanning gezet en motor kleding aan. Vox gestart en direct aanslaan. Rustig aan naar Moto Fit in Veenendaal gereden om daar het oliepeil te checken. Motor uit, paar minuten wachten en olie iets onder en later weer iets boven onderste peilstokje. Vorig jaar weggezet met de olie twee cm boven peilstokje thuis. Waar zit die olie nu dan vraag ik me af? Omslachtig gedoe dat olie peilen vindt ik. En lastig ook.
Wat moet er ook al weer in? .
Tsjeerd gebeld. Motul 300 V 15W 50.

Hebben ze daar niet dus weer naar Ede.
Thuis ook niets meer te vinden mede vanwege opruim werkzaamheden. Tsjeerd nog een keer gebeld voor wat info en toen de auto in naar motorzaak in Ede.
Die had alleen 10 W40.
Bellen vervolgens naar :
Valkenier, Ter Maat, Goedhart, Arie Molenaar.. Niemand heeft dus die f. ucking olie.

Uiteindelijk in Twello achter Apeldoorn een liter opgehaald met de auto en thuis 300 cc bijgevuld.

Motor kleding weer aan en 10 km rijden, stoppen, poosje wachten, peilstok loeiheet en zowaar de olie twee cm ongeveer boven onderste peilstokje. Naar huis gereden en er nog wat bijgemikt. Dan zit er hopelijk genoeg in om het blok heel te houden.
Klaar voor Huub dus morgen.
Vanavond er heen?.. Nu aan het werk en toe hoelaat weet ik nog niet.