Auteur Topic: conserveren  (gelezen 101 keer)

vcr01

• Senior
    • Bekijk profiel
conserveren
« Gepost op: 28 september 2024, 14:24:55 »
Hallo allemaal. Ik rijd bijna niet meer op mijn Caf? Racer en heb 2 opties: verkopen of in de woonkamer zetten. Wat dat laatste betreft: hoe moet ik hem dan conserveren, zodat ik later geen problemen krijg met de brandstofpomp en het injectiesysteem. Iemand hier ervaring mee?
Gr. Peter

JFJ

• Held
  • Cafe Racer Special!
    • Bekijk profiel
    • Voxan Forum
Re: conserveren
« Reactie #1 Gepost op: 3 december 2024, 14:50:31 »
Dag Peter,

Wat zou je voor de Vox willen hebben?
Voxan V2 1000 Cafe Racer Nr. 514, 515, 516

vcr01

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 december 2024, 10:35:03 »
Hallo.
Mocht ik hem inderdaad verkopen, dan denk ik aan ? 6000. Dit is incl. een - nog uit te voeren - grote beurt, alle originele onderdelen (spiegels, richtingaanwijzers, achterspatbord), een nieuw voorste deel van de kuip (maar nog niet in de goede kleur) en de paddockstand. Hij is van 2001, is voorzien van de EVO-kit, balhoofdlagers zijn vernieuwd en heeft ong. 22000 km gelopen. Ik heb de motor in 2006 gekocht van de 1e eigenaar.
Gr.
Peter

hooiberg

• Forumbeheerder
  • Held
    • Bekijk profiel
    • voxanforum
« Reactie #3 Gepost op: 1 januari 2025, 12:26:28 »
Hallo allemaal. Ik rijd bijna niet meer op mijn Caf? Racer en heb 2 opties: verkopen of in de woonkamer zetten. Wat dat laatste betreft: hoe moet ik hem dan conserveren, zodat ik later geen problemen krijg met de brandstofpomp en het injectiesysteem. Iemand hier ervaring mee?
Gr. Peter
Nee, geen ervaring mee. Ik zou me kunnen voorstellen dat ie af en toe toch even moet lopen. Dat betekent wegzetten met goede benzine (aspen?) en minimaal 1 of 2 keer per jaar even mee rijden. Maar ja, dan heb je wel een motorfiets met een gevulde tank in je woonkamer staan...

vcr01

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 1 januari 2025, 16:07:08 »
En benzine(lucht) in de woonkamer spreekt me inderdaad  niet aan, dus waarschijnlijk toch maar in de verkoop. Er staan er in Nederland momenteel 2 te koop voor resp. ? 7000 en ? 8000, dus dat moet goedkomen. Prijzen in het buitenland liggen trouwens nog hoger.

vcr01

• Senior
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2025, 11:52:11 »
Hallo. Ik heb inmiddels besloten mijn Caf? Racer te gaan verkopen. Heb reeds een nog twijfelende belangstellende. De Vox staat nu nog bij KATmotoren voor de grote beurt en - helaas - een nieuwe accu. Zodra ik hem heb opgehaald en opgebouwd (kuipwerk) zal ik hem op "onze" site bij de rubriek Te koop aangeboden zetten, incl. wat foto's.