Auteur Topic: De koppakking uit de EVO kit  (gelezen 4582 keer)

hooiberg

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1126
    • Bekijk profiel
    • voxanforum
    • E-mail
De koppakking uit de EVO kit
« Gepost op: 23 augustus 2009, 21:16:33 »
In de EVO-kit schijnt ook een nieuwe koppakking te zitten. Enig verschil dat ik kan zien met de oude is dat er wat meer silicone op zit. Iemand bekend met de problemen die de oude zou moeten geven? Mijn koppen zijn hardstikke dicht...






MADRacing

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
    • MADRacing BV
    • E-mail
Re:De koppakking uit de EVO kit
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2009, 22:07:21 »
Ja Huub de nieuwe is voorzien van nieuwe koel kanaal doorvoer en zorgt dus voor een beter koeling van de cylinder, iets waar de vox best mee geholpen is.....
Wetten zijn geschreven om overtreden te worden....

hooiberg

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1126
    • Bekijk profiel
    • voxanforum
    • E-mail
Re:De koppakking uit de EVO kit
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2009, 06:00:21 »
Ja Huub de nieuwe is voorzien van nieuwe koel kanaal doorvoer en zorgt dus voor een beter koeling van de cylinder, iets waar de vox best mee geholpen is.....

Ah, helder.

En de berijder wil soms ook wel een beetje koelere VOX, zeker als het dertig graden is buiten... ;D

CRmx

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re:De koppakking uit de EVO kit
« Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2009, 19:02:14 »
Hoi,

Heb zonet een CR 2001 gekocht en ben dolgelukkig ermee. Nu dringt zich de vraag op of hij de EVO kit al gehad heeft en of er al nieuwe koppakkingen opzitten. Ik heb de docs van de voxan club france al bekeken.

Zonder het blok open te maken merk ik dat van opzij de pakking van de achterste cilinder 'roze' is en die van de voorste 'zilver' net zoals het motorblok. Beiden hebben niet de kleur van de oude en nieuwe pakkingen op de evo kit foto die hooiberg gepost heeft of die op de voxan club france staat.

Iemand een idee of ervaring hierover? Zijn dit wel degelijke oude pakkingen?

Ook (en het antwoord hierop weet ik waarschijnlijk al), maar bestaat er een manier om te zien of de EVO kit gemonteerd is, zonder hem open te leggen?

Alvast bedankt!

hooiberg

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1126
    • Bekijk profiel
    • voxanforum
    • E-mail
Re:De koppakking uit de EVO kit
« Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2009, 19:14:20 »
De meeste VOXEN heben geen EVO kit gehad is mijn ervaring. Maar of je dat aan de buitenkant kunt zien? Ik heb het de vorige eigenaar gevraagd en toen wist ik dat ie van mij nog moest  >:(

Hopelijk kan Mark van MADracing je helpen, hij is denk ik de technisch expert hier. Mark enig idee?

Hans Konings (kamavox)

  • Held
  • *****
  • Berichten: 255
    • Bekijk profiel
    • la Crónica
Re:De koppakking uit de EVO kit
« Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2009, 19:19:38 »
Ja Huub de nieuwe is voorzien van nieuwe koel kanaal doorvoer en zorgt dus voor een beter koeling van de cylinder, iets waar de vox best mee geholpen is.....

Wat je zegt! Nog pas geleden schreef ik in nieuwsgroep nl.motor:

"En met de temperaturen van gisteren en vandaag wordt hij ook lekker heet. Of je op een strijkijzer aan het rijden bent. Nee, ik zal er niet snel mee naar Afrika vertrekken. :-)"

En ook:

"Met dit weer wordt de rechter framebuis van mijn Vox ter hoogte van mijn binnendijbeen zo loeiheet, dat de brandgaten in mijn spijkerbroek vallen. Voeg daar de constant loeiende
koelventilator aan toe en je hebt op z'n best een onhandig vervoermiddel in een Zuid-Franse stad rond het spitsuur bij 34 graden. Blijven rijden is dan het devies, tussen alle files door en telepatisch alle stoplichten groen wensen. :-)
Nee, dan was m'n Guzzi beslist beter voor dit werk."

Zie: Message-ID: <20090821131052.13109.74666.XPN@elcardo.nl>
Cerca del río hay un sendero, donde la tarde es caramelo.

hooiberg

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1126
    • Bekijk profiel
    • voxanforum
    • E-mail
Re:De koppakking uit de EVO kit
« Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2009, 19:27:13 »
Ja Huub de nieuwe is voorzien van nieuwe koel kanaal doorvoer en zorgt dus voor een beter koeling van de cylinder, iets waar de vox best mee geholpen is.....

Wat je zegt! Nog pas geleden schreef ik in nieuwsgroep nl.motor:

"En met de temperaturen van gisteren en vandaag wordt hij ook lekker heet. Of je op een strijkijzer aan het rijden bent. Nee, ik zal er niet snel mee naar Afrika vertrekken. :-)"

En ook:

"Met dit weer wordt de rechter framebuis van mijn Vox ter hoogte van mijn binnendijbeen zo loeiheet, dat de brandgaten in mijn spijkerbroek vallen. Voeg daar de constant loeiende
koelventilator aan toe en je hebt op z'n best een onhandig vervoermiddel in een Zuid-Franse stad rond het spitsuur bij 34 graden. Blijven rijden is dan het devies, tussen alle files door en telepatisch alle stoplichten groen wensen. :-)
Nee, dan was m'n Guzzi beslist beter voor dit werk."

Zie: Message-ID: <20090821131052.13109.74666.XPN@elcardo.nl>

Ha, ha, is het zo erg? Heb nog geen gaten in m'n broek!
Deed vorige week woensdag een rondje IJsselmeer en toen was het best warm inderdaad. Maar ik heb meestal een leren broek, dan verbrand je tenminste niet. Die Ventilator gaat alleen aan in de bebouwde kom en voor een verkeerslicht, zo gauw je weer gaat rijden gaat ie weer uit (tenminste bij mij).

En van Guzzi's kan inderdaad gezegd worden dat ze het in de hitte prima blijven doen. Best gek eigenlijk, want het concept is niet veel anders dan van BMW en die gaan als een gek pingelen in de hitte...

Hans Konings (kamavox)

  • Held
  • *****
  • Berichten: 255
    • Bekijk profiel
    • la Crónica
Re:De koppakking uit de EVO kit
« Reactie #7 Gepost op: 27 augustus 2009, 11:49:55 »
[heet worden, brandgaten]
Ha, ha, is het zo erg? Heb nog geen gaten in m'n broek!

Nou ja, pft. :-)

Deed vorige week woensdag een rondje IJsselmeer en toen was het best warm inderdaad. Maar ik heb meestal een leren broek, dan verbrand je tenminste niet. Die Ventilator gaat alleen aan in de bebouwde kom en voor een verkeerslicht, zo gauw je weer gaat rijden gaat ie weer uit (tenminste bij mij).

Wacht maar tot je een keer in Zuid-Frankrijk of Spanje +- 400 km aan een stuk rijdt. M.n. in Zuid-Frankrijk (als je de snelwegen links of rechts laat liggen), rij je van rotonde naar rotonde en in de steden van stoplicht naar stoplicht. Bij 34 graden wordt het dan allemaal behoorlijk heet en houdt de ventilator bijna niet meer op met blazen. Dit is zo onconfortabel rijden, dat je erg snel bedreven wordt in tussen de files door zoeven en zonder stoppen invoegen op de rotondes.

En van Guzzi's kan inderdaad gezegd worden dat ze het in de hitte prima blijven doen. Best gek eigenlijk, want het concept is niet veel anders dan van BMW en die gaan als een gek pingelen in de hitte...

Toen ik de Voxan net had, fantaseerde ik wel eens over een grote toertocht door Cuba maken. Die fantasie heb ik nog steeds, maar als het er ooit van komt, laat ik de Vox thuis en koop ik een oude Guzzi. Die zijn echt gemaakt voor dat werk.
Cerca del río hay un sendero, donde la tarde es caramelo.

Marcel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
    • E-mail
Re:De koppakking uit de EVO kit
« Reactie #8 Gepost op: 28 december 2009, 22:58:36 »
Ook de compressie van ons renpaardje "voxan" is makkelijk op het niveau te krijgen van zo.n oude (slome) ploffer.
Leg gewoon een dikkere of twee voetpakkingen onder cilinders.
resultaat: lagere compressie, minder warmte ontwikkeling, benzine mag van mindere kwaliteit zijn, motorblok wordt nog betrouwbaarder.
              Dus veel plezier in Cuba met de Voxan. (een watergekoeld blok zit thermisch altijd beter in elkaar dan een luchtgekoeld exemplaar!).
              Trouwens ik ben nog nooit in Cuba geweest, ik wil wel mee,met m,n Voxan.


 

MADRacing

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
    • MADRacing BV
    • E-mail
Re:De koppakking uit de EVO kit
« Reactie #9 Gepost op: 22 november 2010, 21:30:25 »
Nieuwe evo koppakking heb je alleen maar nodig als je vaak last hebt van een koel probleem (de vin staat meer aan dan uit zeg maar)....
Wetten zijn geschreven om overtreden te worden....